Spiritoo alternatief sociaal netwerk

moeizame lijdensweg

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

moeizame lijdensweg

Berichtdoor pascalibi » vr feb 10, 2012 5:09 pm

Hallo allemaal,

Ik ga even mijn verhaal vertellen. Mijn vader is tandarts. Tot op vandaag zweert hij -zoals zovelen in België- nog steeds bij amalgaam. We kunnen het die man niet kwalijk nemen. Hij heeft niet anders gekend, en nu onderkennen dat amalgaam werkelijk een gif is, staat dus gelijk aan toegeven dat hij mensen zou kunnen hebben beschadigd. Als ik hem er over aanspreek, haalt hij de schouders op en zegt hij dat ze van de witte vullingen ook nog niet weten wat dat op termijn zal geven.

Nu, ikzelf ben 34 en ben ruim 4 jaar geleden ziek geworden. Sindsdien sta ik op ziekenkas en heb al meer kwalen en diagnoses zien passeren dan wat anders. Het begon allemaal met ongelooflijk veel stress en darmklachten... daarop volgde een 3 jaar durende paniekstoornis.... en sinds vorig jaar kwamen daar heel wat vage klachten bij als druk in het hoofd, duizelingen, pijnen in de nierstreek, hart dat bij geringe inspanning en stress sneller klopt dan nodig...bovendien heb ik de afgelopen jaren vele momenten gehad van overdreven speekselvloed...

In september werd de diagnose CVS gesteld op basis van bepaalde bloeduitslagen die aantoonden dat mijn immuunsysteem overuren draaide en dat ik een lekkende darm had... daardoor kreeg ik dus de neurologische klachten die zo typerende zijn voor M.E./CVS. Ondertussen worden deze klachten behandeld met immuunsysteemregulatoren... dit houdt het allemaal een beetje in de hand, maar echt opmerkelijk beter word ik er niet van... heb zelfs het gevoel dat ik blijf achteruit gaan, want voosheid in hoofd neemt laatste weken erg toe..

Mijn behandelend (orthomoleculair) arts was van plan in januari een zware metalen-test te doen, maar dat is er nog niet van gekomen. Het slabakt allemaal en begin steeds meer last te krijgen van mijn hoofd... zo erg dat ik niet meer makkelijk rondstap en al zeker niet met de auto rijd.

Mijn amalgaam laten testen/verwijderen staat al lang op mijn verlangenslijst. Als je wist hoe hard ik als tiener gezeurd heb voor witte vullingen. Nu ik op de site ben gaan rondneuzen zie ik dat angst en neurologische klachten als druk in hoofd, duizelingen, leaky gut en nierpijn zeer frequent voorkomen bij mensen met kwikvergiftiging. Ik ben dus ontzettend benieuwd naar wat dat gaat geven en wil er zo snel mogelijk werk van maken.

Nu, ik leef heel geïsoleerd in Evere/Brussel... ik verlaat nog net mijn huis eens per week om snel mijn boodschappen af te halen. Voorts lig ik vooral in de zetel mijn klachten te verdragen...

Ik ben dus op zoek naar een biotandarts in de buurt... er was er eentje in de lijst die op 4km van mijn deur was, maar die werkt niet meer... al de rest is te ver... ik voel hoe ik elke dag meer vergiftigd word...die spullen moeten er zo snel mogelijk uit voordat de neurologische schade te groot wordt... jammer genoeg heeft mijn familie mijn ziekte nooit aanvaard en ben ik zo geïsoleerd geworden dat ik niemand meer heb die ik kan vragen om te brengen.. en de totale ingreep zal al zo duur zijn dat er geen taxi aan 2euro/km meer bovenop kan...

Ik wil de stap zetten en het proces in gang zetten, maar ik heb de kracht of de middelen niet om tot bij een bio-tandarts te geraken...echt frustrerend..

Bovendien lees ik wat de ontgifting betreft zoveel tegenstrijdigheden dat ik het ook niet meer weet.. ik weet dat mijn orthomoleculaire arts het zou doen met een baxter (chelaat) en dat lijkt mij al niet de meest koosjere weg voor mijn overbelaste systeem...

Ik zit wat met de handen in het haar.. is er iemand die toevallig nog nieuwe adressen kent in de buurt van Evere... ik heb net naar die andere tandarts uit de lijst (Louisalaan) gebeld en die zou heel goed zijn, maar die rekent ontzettend hoge tarieven aan want die heeft een internationaal cliënteel...

Mijn eigen ouders ka ik niet inschakelen want die aanvaarden mijn ziek zijn niet en bovendien geloven die niet in "amalgaam" als aanleiding van mijn ziekte... naar een andere tandarts lopen dan je eigen vader is ergens ook "landverraad"..

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za feb 11, 2012 12:51 pm

Pascal, welkom hier op het forum.

Je verhaal klinkt typisch en ook droevig. Reden temeer om er snel een degelijke oplossing voor te vinden. Het zal niet gemakkelijk zijn en de uitvoering gaat tijd vragen, maar het is wel mogelijk, want er zijn al zoveel mensen bovenop gekomen.
We kunnen hier zeker geen medische raad geven en je dient dus in ieder geval een goede begeleider te vinden voor je gezondheid!

Enkele belangrijke punten volgens mij:
    • Composiet-vullingen en witte vullingen in het algemeen zijn inderdaad ook niet perfect, maar als je zo zwaar vergiftigd bent met kwik is allicht alles beter dan amalgaam.
    • Een bio-tandarts is wel degelijk belangrijk voor de keuze van de vullingen (testen indien mogelijk) en voor de juiste wijze van verwijdering. Maar ik denk toch dat je die afstand moet overbruggen voor een biotandarts die wat verder is. In Brussel en omgeving zijn er toch enkele. Desnoods ga je met de trein. Vervangen van vullingen wordt normaal redelijk terugbetaald door de ziekenkas.
    • Laat je niet tegenhouden door financiële zorgen. Onderscheiden wat het belangrijkste is brengt wel raad om te vinden wat je best doet en waar je kunt snoeien.
    • Wat volgens mij ook essentieel is om echt gezond te worden is een natuurlijke levenswijze. Dus bio-voeding, weinig dierlijk voedsel en geen geraffineerde dranken en voeding, veel rauwkost, groenten en fruit, zon, beweging, enz. Zelfs terwijl je in dit lastig proces zit zal het ongetwijfeld helpen. Men heeft ons al te lang wijsgemaakt dat gezondheid komt van medicatie (lees de nevenverschijnselen in de bijsluiters maar eens), terwijl de basis ligt in de voeding en leefwijze.
    • Voorzichtige ontgifting gebeurt vooral met gezonde voeding, zodat je niet nog meer belast wordt.
    • Natuurlijke voedingssupplementen kunnen helpen als ze juist gekozen zijn, maar kosten nogal wat dus best heel selectief in zijn.

Graag vernam ik wel de naam van de tandarts die gestopt zou zijn, zodat ik de lijst kan updaten.
Ik wens je alle succes toe.
Hoe het loopt horen we hier wel verder hoop ik.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » za feb 11, 2012 1:30 pm

Hallo Pieter,

De tandarts waarvan sprake is Monique Verlinden (eerste in het rijtje)... ik las al op je forum dat iemand vorig jaar zei dat deze tandarts van plan was te stoppen of de praktijk over te laten.. Wel, nu een jaar na dat topic heb ik menigmaal naar dat nummer trachten te bellen en verschillende boodschappen gelaten. Uiteindelijk belde er iemand terug, maar die had geen benul van wie die tandarts was.. verder vind ik op internet nergens een ander nummer dan datgene dat u afficheert...dus ik vermoed dat die praktijk is opgedoekt.

Kan u mij zeggen welke witte vullingen dan de beste zijn ?

Ik heb me wat geïnformeerd en kennelijk zijn zowat alle kwik-testen goed voor een acute kwikvergiftiging, maar geen enkele toont de chronische belasting (opstapeling)in lichaam aan..bent u akkoord dat verwijderen van de vulling bij vermoedens sowieso de juiste keuze is?
En kent u zaken die ik in tussentijd kan innemen die de huidige klachten in het hoofd wat leefbaarder kunnen maken ?

Alvast bedankt !
Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za feb 11, 2012 6:10 pm

Dag Pascal,

Ok, ik zal ook nog eens nagaan of ik iets van die tandarts vind en anders zal ik die verwijderen uit de lijst. :-(

Het is onmogelijk te zeggen welke alternatieve vullingen het beste zijn, omdat het ook individueel moet bekeken worden door je (bio-)tandarts. Sommigen kunnen het (laten) meten met electro-acupunctuur of een andere methode. Dan heb je het meeste kans om iets te hebben dat goed bij je lichaam past.

Chronische kwikbelasting is heel moeilijk te meten en te bewijzen. De hersenen en de beenderen hebben in het algemeen een sterke aantrekkingskracht voor kwik. Ook vooral de omgeving van het hoofd, gewoon wegens de korte afstand. Iemand kan bij afwezigheid van kwik in het bloed en de urine toch zwaar belast zijn. Immers men kan enkel het kwik meten dat is losgekomen. Vandaar testen met DMPS-chelatie, maar dat is weer chemisch en lichaamsonvriendelijk. De vraag is af je het nog nodig vindt iets te bewijzen waarvan je zoveel symptomen hebt. Dit terwijl het sowieso een bewezen slechte zaak is om het in je lichaam te hebben. Moest je daar nog niet helemaal van overtuigd zijn, zoek dan even verder op onze site, de video's en ook op andere internationale sites.

Ik zou je willen aanraden om dringend een goed arts/therapeut/begeleider te zoeken die vertrouwd is met het kwikprobleem en ontgifting.

Intussen kun je allicht alle gekende zaken doen die als ontgiftend bekend staan, zoals genoemde gezonde leefwijze, veel water drinken, beweging, groene rauwe bio-groenten, fruit, smoothies, verstandig zonnen. Er zijn ook wel de bekende supplementen, zoals spirulina en chlorella, maar bij sommigen geeft dat te sterke ontgiftingsreacties, waardoor je je nog slechter kunt gaan voelen. Dus overleg met je gezondheidswerker is eens te meer aanbevolen. Zie ook onze pagina http://www.amalgaam.be/ontgifting.php

Zoveel mogelijk ook zelf te weten komen over het probleem en de werking van het lichaam en natuurlijke voeding is handig als basis voor het vertrouwen en de samenwerking met dokters en andere gezondheidsbegeleiders, vind ik.

En niet te vergeten een optimistische kijk op de toekomstige genezing. Helpt ook!

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » za feb 11, 2012 7:27 pm

Dag Pieter,

Ben heel benieuwd of mijn bio-tandarts dat van die vullingen gaat kunnen meten. Het is me trouwens ook opgevallen dat niet elke bio-tandarts uit de lijst alle dingen van het protocol toepast..

Meten van galvanische stromen, meten welke witte vulling die bij je past, rubber dam, clean up afzuigsysteem, veel water gebruiken, zuurstof via neus....

Kan jij me zeggen welke zaken ECHT ontontbeerlijk zijn ? Ik ben een beetje bang dat ik er geen ga vinden in de lijst die al die puntjes in acht neemt...

Ik werk nu met een orthomoleculaire arts voor mijn klachten... hij behandelt mij als een cvs-patiënt... maar als ik het zo lees kunnen mijn klachten gewoon het gevolg zijn van de amalgaam....(leaky gut en immuunsysteem, hoofd- en nierklachten) Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen in het vakje CVS zitten die misschien gewoon een amalgaamprobleem hebben). Als orthomoleculair arts weet ik dat hij wel wat kent van ontgiften, maar hij liet al welgevallen dat hij zou werken met een baxter...dat zal wel DMPS zijn... daar ben ik niet zo'n voorstander voor...

Ik heb een website uitgekamd van een man die alle stadia heeft meegemaakt en die zelf bio-ingenieur is... hij vertelde me dat al die "snelle ontgifters" niet echt de moeite waren omdat ze de kwik via de urine willen laten verhogen, terwijl de dagelijkse evacuatie via de stoelgang (natuurlijke evacuatie) vele keren hoger is... Deze natuurlijke ontgifting loopt ook vaak mank door de vergiftiging maar is in principe de snelste en meest constante manier van ontgiften... Volgens hem zou je dus vooral die natuurlijke ontgifting terug op gang moeten krijgen... dit kan met middelen als selenium, glutathion, acethyl-cysteïne, magnesium, vit B 1-6 en zink... iemand anders raadde me aan om complementair kuren van IR-cabine te gebruiken om zo ook nog een deel via de huid kwijt te geraken..

Aangezien de beenderen na het verwijderen van de vullingen nog jaren de opgeslagen kwik zullen lossen, is dus een optimale werking van je natuurlijke ontgifting volgens hem de enige conseqsuente manier... een middel dat in sneltempo al dat kwik uit je beenderen zou halen (als het al zou bestaan) zou ronduit gevaarlijk zijn...

Wat die voeding betreft doe ik mijn best, maar ben echt geen groente-en fruitkraamder die smoothies maakt.. ben een man alleen die met moeite 1x/week bij delhaize geraakt en dan aankoopt om 1 week te overleven... water heb ik ook een dubbel gevoel bij... ik besef dat het goed is, maar drink ik teveel (meer dan anderhalve liter) dan krijg ik gemakkelijk een overbelast gevoel omdat mijn rechternier het niet meer zo goed trekt, vermoedelijk door kwikbelasting...

Beweiging is ook dubbel... mijn hart gaat zo al tamelijk snel dus ik riuskeer voorlopig niet te veel qua beweging.. ben al 2x op spoed beland met wat op hartinfarct leek, en hoewel het dat niet bleek te zijn, ben ik toch nog niet echt gerust in sporten met hoe mijn lichaam er vandaag aan toe is...

Groetjes,P
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma feb 13, 2012 11:51 am

pascalibi schreef:Ben heel benieuwd of mijn bio-tandarts dat van die vullingen gaat kunnen meten. Het is me trouwens ook opgevallen dat niet elke bio-tandarts uit de lijst alle dingen van het protocol toepast..
Meten van galvanische stromen, meten welke witte vulling die bij je past, rubber dam, clean up afzuigsysteem, veel water gebruiken, zuurstof via neus....
Kan jij me zeggen welke zaken ECHT ontontbeerlijk zijn ? Ik ben een beetje bang dat ik er geen ga vinden in de lijst die al die puntjes in acht neemt...

Ik weet het, de lijst is niet compleet en er is zeker geen garantie op de eigenschappen van de tandartsen, maar het is al wat we hebben. Ik werk wel aan een nieuw systeem met meer informatie over de tandartsen. Zal nog wat duren eer ik dat op poten heb.
pascalibi schreef:Ik werk nu met een orthomoleculaire arts voor mijn klachten... hij behandelt mij als een cvs-patiënt... maar als ik het zo lees kunnen mijn klachten gewoon het gevolg zijn van de amalgaam....(leaky gut en immuunsysteem, hoofd- en nierklachten) Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen in het vakje CVS zitten die misschien gewoon een amalgaamprobleem hebben). Als orthomoleculair arts weet ik dat hij wel wat kent van ontgiften, maar hij liet al welgevallen dat hij zou werken met een baxter...dat zal wel DMPS zijn... daar ben ik niet zo'n voorstander voor...

Dat zijn allemaal heel typische verschijnselen bij kwikvergiftiging. Was het maar wat meer bekend ...
Over DMPS zijn er heel wat verslagen die niet positief klinken, ook op ons forum. Ben er zelf ook geen voorstander van.
pascalibi schreef:Ik heb een website uitgekamd van een man die alle stadia heeft meegemaakt en die zelf bio-ingenieur is... hij vertelde me dat al die "snelle ontgifters" niet echt de moeite waren omdat ze de kwik via de urine willen laten verhogen, terwijl de dagelijkse evacuatie via de stoelgang (natuurlijke evacuatie) vele keren hoger is... Deze natuurlijke ontgifting loopt ook vaak mank door de vergiftiging maar is in principe de snelste en meest constante manier van ontgiften... Volgens hem zou je dus vooral die natuurlijke ontgifting terug op gang moeten krijgen... dit kan met middelen als selenium, glutathion, acethyl-cysteïne, magnesium, vit B 1-6 en zink... iemand anders raadde me aan om complementair kuren van IR-cabine te gebruiken om zo ook nog een deel via de huid kwijt te geraken..
Aangezien de beenderen na het verwijderen van de vullingen nog jaren de opgeslagen kwik zullen lossen, is dus een optimale werking van je natuurlijke ontgifting volgens hem de enige conseqsuente manier... een middel dat in sneltempo al dat kwik uit je beenderen zou halen (als het al zou bestaan) zou ronduit gevaarlijk zijn...
Ja je bedoelt allicht de site van Patrik Peters, waarmee we samenwerken en die aan onze site gelinkt is.
pascalibi schreef:Wat die voeding betreft doe ik mijn best, maar ben echt geen groente-en fruitkraamder die smoothies maakt.. ben een man alleen die met moeite 1x/week bij delhaize geraakt en dan aankoopt om 1 week te overleven... water heb ik ook een dubbel gevoel bij... ik besef dat het goed is, maar drink ik teveel (meer dan anderhalve liter) dan krijg ik gemakkelijk een overbelast gevoel omdat mijn rechternier het niet meer zo goed trekt, vermoedelijk door kwikbelasting...
Beweiging is ook dubbel... mijn hart gaat zo al tamelijk snel dus ik riuskeer voorlopig niet te veel qua beweging.. ben al 2x op spoed beland met wat op hartinfarct leek, en hoewel het dat niet bleek te zijn, ben ik toch nog niet echt gerust in sporten met hoe mijn lichaam er vandaag aan toe is...

Ja natuurlijk moet je zeker goed naar je lichaam luisteren voor de juiste behoeften en rekening houden met verzwakte organen, maar ik denk ook dat dikwijls een grote ommekeer in levenswijze kan nodig zijn om niet verder weg te zinken in een vicieuze cirkel van leefwijze-oorzaak en ziekte-gevolg.

Veel moed gewenst,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » ma feb 13, 2012 12:08 pm

Hallo Pieter,

Ik kan jou ondertussen ook al zeggen dat Vandenende Mariëlla ook gestopt is. (in 2007) Zij werkte niet met rubberdam en zei me dat het volstond om nadien met een lepeltje je tong af te schrapen thuis :-) (ahum)

Toen ik haar vroeg hoe zij op de site van amalgaam.be was gekomen zei ze dat dat was omdat ze op de site bvbt stond... (site van de biotandartsen) deze site kan ik echter niet terugvinden...

De tandartsgegevens zijn duidelijk serieus achterhaald... kan jij mij zeggen waar het steengoed wordt toegepast ?

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor pascalibi » ma feb 13, 2012 1:48 pm

Het is echt ongelooflijk moeilijk om iemand te vinden... bij de deur kan ik al vergeten en voorts constateer ik dat niemand van die tandartsen me echt "overtuigt"... wanneer je hen er over aanspreekt mompelen ze wel dat ze amalgaam verwijderen en als je het er uit sleurt zullen ze ook antwoorden op je vragen... maar er is niemand waarbij je het gevoel hebt dat die je problematiek kent, en je geruststelt dat ze zeer goed op de hoogte zijn... ik heb zo nergens het gevoel van "nu ben ik eens bij een biotandarts die MIJ eens zal uitleggen in welke mate zij alle gevaren bij sanering kent en ze correct aanpakt"

Ik moet zelf mijn lijstje "protocolvereisten" overlopen om te constateren dat ze allemaal maar half werk leveren... ze passen wel een aantal zaken toe maar er zijn toch telkens een paar puntjes die ik niet kan afvinken...

Bovendien constateer ik dat vele tandartsen eigenlijk denken dat oude vullingen inert zijn geworden (dus schadeloos zijn geworden)

Bovendien zweert de ene bij composiet, en zegt de volgende dat amalgaamvullingen vervangen door composiet "een misdaad" is... dan wordt gezworen bij compoglass...

Ik krijg er een punthoofd van en heb stilletjesaan de indruk dat geen enkele tandarts in België echt proactief bio is! Denk dat je in Duitsland wel gespecialiseerder centra tegen komt..

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor pascalibi » ma feb 13, 2012 3:10 pm

Hallo Pieter,

Ik ben even op de wbeiste wat gaan bijlezen en kennelijk blijft "inlays" (porselein) de duurste doch veiligste optie. Ik las ergens over die hollandse bio-vullingen (GCP-dental.com) maar de kans dat ik die in België ga treffen is klein dus lijkt de porseleinen optie de beste... kan jij bevestigen dat porselein de beste optie is, wanneer geen rekening wordt gehouden met de kost ?

Bovendien heb ik de raad van Patrik Peters opgevolgd om alvast Mercuclean en zink te beginnen nemen... net ontdekte ik op de site dat Trias C een veelgebruikt product is... ik heb dat product van september tem december gebruikt op aanraden van mijn orthomoleculaire arts... Mijn klachten waren in die periode stukken minder en ik dacht dat dat enkel kwam door de immuunsysteemregulators (voor mijn auto-immuunklachten).. maar nu neem ik enkel de immuunsysteemregulators zonder die trias C en heb sindsdien terug veel meer hoofdklachten en duizelingen... misschien zou het dus kunnen liggen aan die Trias C die ik nam? Wat al weer een goede indicatie is in de richting van kwikbelasting...

Morgen arriveren de mercuclean en znk per post... is dat iets wat ik kan combineren met trais C of zijn dat gewoon alternatieven voor mekaar ?

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor pascalibi » ma feb 13, 2012 5:13 pm

Hallo Pieter,

Ik blijf binnen mijn topic met korte aanvullingen omdat het anders te chaotisch wordt... Ik kan je bevestigen dat de andere Brusselse tandartsen wel nog actief zijn... Ik krijg overal hetzelfde te horen... amalgamen vervangen door composieten is onverantwoord/misdadig en wordt simpelweg geweigerd... (omwille van de nadelen van composiet voor het reeds overbelaste lichaam)

2x na mekaar werd er gezworen voor "inlays".. Goud zou het beste zijn (maar no way dat ik na een zwarte een gouden bek krijg) en daarna spreken ze beiden van compoglass... dat zou een inlay zijn op basis van gals en composiet met de voordelen van beide, maar niet de nadelen van monomeren en cariës en niet de gebrekkige duurzaamheid...

Die compoglass zijn volgens hen beter dan porselein... is die compoglass hetzelfde als empress en cerec ? Ik hoor compoglass enkel bij deze 2 franssprekende holistische tandartsen, misschien heet het anders in het Frans dan in NL..

Deze tandarts gebruikt rubberdam en een heel sterk afzuigsysteem.. geen clean up echter... hij beweert zo bio mogelijk te zijn, maar geeft eerlijkheidshalve toe dat 100% bio in tandheelkunde niet bestaat...

Wat hem betreft moesten er geen speciale ontgiftingen gebeuren ter voorbereiding van de sanering... maar ik neem aan dat ik dat wel beter doe :-)

Groetjes, Pascal
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma feb 13, 2012 11:59 pm

Wow Pascal, jouw forumtempo kan ik niet echt bijhouden. ;-)

Zoals gezegd is het vinden van goede bio-tandartsen een probleem. Ik probeer er zoveel mogelijk aan te doen, maar ben totaal afhankelijk van meldingen van buitenaf, dus van hier op het forum zoals door jou of van tandartsen die me mailen, enz.
De BVBT heeft bij mijn weten geen website.
Op ons nieuwe systeem komen waarschijnlijk ook reacties van patiënten. Voorlopig dus best grasduinen in het forum of een apart bericht plaatsen ivm zoeken naar bio-tandarts in een bepaalde regio.

Anderzijds zijn onze normen ook relatief en geen bijbel. De Cleanup® bv. is geen must als men een heel sterk ander afzuigsysteem heeft.
Ik kan me niet uitspreken over welke vulling het beste is, want dat is persoonsgebonden. Bovendien mag en kan ik geen medisch advies geven. Zelfs een tandarts mag je in principe enkel adviseren als hij/zij je persoonlijk gezien heeft.
Mercuclean® en Trias-C® zijn al soortgelijke combinaties die allicht best niet nog eens onderling mogen samen gebruikt worden. Ook dit kun je best vragen aan je begeleidende arts.

Wat je vertelt over composiet begrijp ik niet, want allerlei composieten worden wereldwijd als meest toegepaste vervanging van amalgaam gebruikt.
Over alle soorten vullingen staat er veel informatie op onze site en forum.

Mijn traject zou zijn om eerst en vooral een goede tandarts te vinden waarmee je "ongeveer" op dezelfde golflengte zit en daarna in overleg te steunen op zijn/haar vakkennis om te beslissen welk alternatief er nu juist voor jou het beste geschikt is. Je hoeft de tandarts niet te vervangen en het is ook niet bevorderlijk voor de samenwerking als de patiënt "alles" zelf beter wil weten.

Ontgiften voordat de vullingen verwijderd zijn is delicaat en kun je best in overleg doen met iemand die de problematiek en je lichaam goed kent.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » di feb 14, 2012 12:38 am

Dag Pieter,

Ik heb vanavond een uur gebeld met de collega van mijn vader... een zeer bekwame tandarts die meer open staat voor de amalgaam-problematiek... hij werkte sowieso al met rubberdam en gaat speciaal voor mij contact opnemen met Henry Schein, de verdeler waar hij mee samenwerkt en die ook de Clean Up verkoopt... Om dit dan ook te integreren tijdens de behandeling...hij duidde me vooral op het belang van de manier waarop de vullingen worden gesaneerd.. de techniek die gebruikt wordt om de vulling te verwijderen met veel water en daarbij zo weinig mogelijk te hoeven boren...hij wist er aardig veel van... samen met die cleanup lijk ik de ideale bio-arts te hebben gecreëerd!

Hij gaat dit ook in overleg doen met mijn vader en ze gaan mij helemaal behandelen volgens het protocol...

Wat betreft ontgifting zal ik me wel moeten laten begeleiden door mijn orthomoleculaire arts, want dat kent hij niet, maar wat betreft het tandheelkundige belooft hij mij met elk element rekening te houden die voortkomen uit research.. Hij zei me dat ze de mond rustig gaan bestuderen en kijken waar ik composiet en waar porselein kan gebruiken, of ander materiaal... weet jij toevallig hoe ik kan laten meten welk vullingtype het best bij me past (waar ik geen allergie aan heb?)

Hij kan ook geen galvanische stromen meten maar zei dat dat niet nodig was aangezien hij er voor mij voor wou zorgen dat die 5 tanden binnen dezelfde week werden gemaakt... is daar een bezwaar voor indien lidocaine wordt gebruikt als verdovingsmiddel? of moet ik die 5 tanden spreiden over zoveel maanden ? Ik heb in 3 kwartalen telkens één grote vulling en in het vierde kwartaal 2 grote vullingen..

Binnenkort kan je dus een zeer goede tandarts toevoegen aan je lijst die met rubberdam en cleanup werkt !

Het is patrik peters die me zei dat ik met mercuclean geen kwaad kon om alvast te gaan ontgiften nu... maandag zie ik mijn orthomoleculaire arts en dan zien we weer verder...

Groetjes, Pascal

P.S.: O ja.. ik heb zelf ook een mail gestuurd naar de importeur van Cleanup, met de vraag de adressen vrij te geven van de tandartsen waar zij aan leveren... dat zal goede lijstgegevens opleveren, want voorts is elke tandarts in principe in staat een rubberdam te plaatsen indien je dat vraagt...
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di feb 14, 2012 5:28 pm

Hello Pascal,

Dat klinkt niet slecht allemaal.

Het uitmeten met electro-acupunctuur van de meest geschikte vulling dient door of in samenwerking met je behandelende tandarts te gebeuren, want men moet de stalen van de voorgestelde vullingstoffen hebben om mee te testen. In onze lijst van begeleiders zie ik er niet direct een in Brussel of omgeving. Moest je er daar toch een vinden, laat gerust weten. Dit gaat niet echt over allergie, maar vooral over lichaams-storend of lichaams-harmonieus, dus veel subtieler. Trouwens electro-acupunctuur (Voll) is natuurlijk wel omstreden door de klassieke wetenschap/geneeskunde, ondanks dat het wel werkt.

Over de hoeveelheid behandelingen en volgorde e.d. dien je te vertrouwen op je tandarts.

Lidocaïne staat bekend als minder schadelijk dan Articaïne, maar ook dat is weer te overleggen met je tandarts.

Ik hoop dat deze tandarts je veel voldoening en gezondheid bezorgt.

Bij voorbaat al bedankt voor alle gegevens van bio-tandartsen. Laat maar komen. :-)

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor pascalibi » di feb 14, 2012 5:58 pm

Dag Pieter,

Kijk, die tandarts heeft een enorme kennis van producten en relatief neutrale vullingen... maar die electrovoltmeter heeft hij niet... is dat echt een issue ? Ik neem aan dat als we de meest neutrale keramiek en cement kiezen, dat het al een hele verademing zal zijn, niet ? Bij de meeste mensen in de wereld die hun mond amalgaamvrij maken wordt er zoals jij zegt gewoon composiet ingekapt...

Zoals jij het stelt heeft het dus echt geen zin om elders bepaalde zaken te laten testen? Ik moet zeggen dat die andere biotandartsen uit het brusselse niet werkten met cleanup en ook geen materialen gingen testen eerst...ze wisten me nu al te zeggen wat ze in mijn mond gingen steken... ik denk dat mijn tandarts zich meer bio gedraagt dan velen die dat bordje aan hun deur hebben hangen. :-)

Wat ik bedoel: het is niet moeilijk om aan een technisch supersterke tandarts te vragen om naast rubberdam ook een cleanup systeem te gebruiken... maar het is wel moeilijk om in te schatten of die 5 tandartsen in België die rubberdam+cleanup gebruiken ook technisch heel goede tandartsen zijn he.. :-)

Het enige wat nu dus ontbreekt is die electro-acupunctuurmeter... ik denk niet dat hij op mijn vraag die machine zal aankopen en opleiding gaat volgen daarvoor...:-)

Kijk, dan is dat het enige puntje dat ik niet heb kunnen aanvinken.. daar kunnen we wel mee leven, toch ?

Die metalen draadjes achter mijn voortanden (na beugels) blijken ook grote boosdoeners te zijn voor galvanische stroom en dus kwikdampen... is dat iets wat ik moet verwijderen? Of heeft het nu geen zin meer ? Binnen pakweg 2 maanden zijn die metalen vullingen er toch uit... wat denk je ?

Groetjes, P
Avatar gebruiker
pascalibi
 
Berichten: 13
Geregistreerd: do feb 09, 2012 5:13 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo feb 15, 2012 12:11 pm

Pascal,

Het begrip "bio-tandarts" is heel relatief, zoals ik altijd gezegd heb. Het is geen vaststaande definitie en ook geen officiële benaming. We gebruiken het in een poging om tandartsen aan te duiden die "anders" werken, nl. op meer natuurlijke wijze met meer lichaamsvriendelijke materialen. Maar natuurijk gaat het niet enkel daarom. Mij kan het ook niet schelen welk bordje er op hun deur hangt. Het is de praktijk die telt. Maar wat wil je, we moeten ze toch op één of andere manier kunnen verzamelen om de mensen die natuurlijker willen behandeld worden te helpen. Vandaar onze lijst, zoals gezegd voor verbetering vatbaar en daar wordt ook aan gewerkt. Dank aan iedereen die meehelpt.

Electro-acupunctuur vraagt een lange opleiding en veel ervaring om het goed te doen. Noodzakelijk is het niet maar het kan helpen.

Composietvullingen kunnen uit veel verschillende samenstellingen bestaan en zijn dus niet één soort vulling.

Die metalen draadjes kunnen uiteraard geen kwikdampen meer veroorzaken door galvanische stroom, als de amalgaamvullingen verwijderd zijn. De functie en noodzaak van deze draadjes kan hier niet beoordeeld worden.

Ik ben eens benieuwd hoe het gaat lopen. Hou ons zeker op de hoogte als je wil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron