Spiritoo alternatief sociaal netwerk

amalgaam verwijderen! hoe doe je dat

Hier kan je je ziekte- en/of genezingsproces vertellen, of gelijk welke ervaring met amalgaam.

Moderator: admin-amalgaam.be

amalgaam verwijderen! hoe doe je dat

Berichtdoor anouk » ma dec 05, 2005 2:46 pm

hoi,

Ik heb amalgaam al jaren en sinds die tijd ben ik ziek geworden, ik kamp met allerlei kwalen, wat is de beste manier om amalgaam te verwijderen, wie weet? ik heb gelezen dat dat zelfs tanden uitrekken helpt niet want dan komt nog meer gif in het lichaam!
Ik wil rechtzak beginnen tegen deze behandeling, wie wil meedoen?
we moeten allemaal iets doen, ik ben zo ziek dat ik niet eens verder wil, we moeten allemaal iets doen om anderen deze ellende te besparen, toch?
anouk
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma dec 05, 2005 11:48 pm

Dag Anouk,

Welkom op ons forum.
Het verwijderen van amalgaamvullingen is wel degelijk een goede zaak. Het is wel geraadzaam om het op de juiste manier te laten doen en op het juiste moment. Daarom hebben we op onze site een lijst van bio-tandartsen: http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php Deze tandartsen worden verondersteld om op de juiste manier tewerk te gaan bij de verwijdering.
Het juiste moment is als je immuunsysteem niet al te erg verzwakt is, want anders zijn complicaties mogelijk. Bij zwangerschap is het geen goed moment. Wel is het zo dat het giftig kwik na het verwijderen van de vullingen nog lang in je lichaam blijft en daarom dient men nog jaren voorzichtig te ontgiften. Maar dan is tenminste de bron van het gif verwijderd.
Laat je dus best begeleiden door een goede natuurdokter met ervaring in ontgifting van zware metalen.

Ik denk niet dat het eenvoudig is om deze amalgaampraktijk aan te klagen. Ik heb alvast deze website met dit forum opgericht om de bewustwording van iedereen te bevorderen. Maar er blijken veel problemen te zijn om dit vernietigend effect wetenschappelijk zwart op wit te bewijzen. En dan moeten gekende professors en dokters het ook nog willen toegeven. Ook is het moeilijk om mensen te vinden die hieraan belangeloos willen meewerken en daar dan ook nog de tijd en de capaciteiten voor hebben. Velen willen hun imago of job niet schaden. Bovendien zijn de alternatieven ook niet allemaal zo eensluidend en de meningen zijn verdeeld.

Het beste wat we volgens mij momenteel kunnen doen is de communicatie bevorderen en dus regelmatig dit forum bezoeken en reageren. Ook overal waar mogelijk deze website in de aandacht brengen. Misschien ontstaat er zo een gemotiveerde groep mensen die op het goede moment actie kan ondernemen. Dus alle stemmen zijn welkom.

Groeten van Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Evita » di dec 06, 2005 10:57 am

Hey Anouk,

Zelf heb ik mijn amalgaam laten verwijderen in enkele maanden tijd (redelijk volgens de regels) en nóg ben ik er serieus ziek(er) van geweest.
Maar zoals Pieter zegt, dit is maar het begin van het begin.
Al die gifstoffen zijn heel geleidelijk aan in je lichaam gekomen en geloof me, zo gaan ze er ook uit!!
'Geduld' was een woord dat ik vaak hoorde tijdens de eerste maanden van ontgifting en ondertussen weet ik wat men ermee bedoelde. Maar met dat geduld ben ik wel al een heel eind verder geraakt, hoor!!

Ik zou je aanraden dat je je eerst GRONDIG informeert, vooraleer je met een evt. ontgifting/amalgaamverwijdering begint (zo weet je waar je aan begint en wat je kan verwachten als nevenwerkingen, kosten van dit hele opzet, etc.) Maar vooral: zorg ervoor dat je immuunsysteem en de organen die het grote werk gaan moeten leveren tijdens de ontgifting lever, nieren, darmen) versterkt worden voordat je met amalgaamverwijdering begint!!
Ikzelf ben altijd geholpen geweest met homeopatische middelen en voedingssupplementen, maar ook die dingen vragen weer inwerkingstijd en ... gedud.

Ikzelf dacht de eerste maanden na mijn ontdekking van de kwik-schuldigen ook vaak aan rechtzaken en schuldbrieven aan mijn tandartsen, maar tijdens het hele ontgiftingsproces heb ik die mening toch herzien (aangezien quasi de hele Westerse wereld amalgaam in z'n mond heeft, zou dat nogal wat geven als die overtuigd zouden raken van de schadelijkheid van dit goedje!!).
Zo gemakkelijk is het allemaal niet: zo lang niks bewezen is en onderschreven is door 'enkele grote namen', volgt toch nog iedereen braaf de mening van zijn/haar dokter/tandarts. Wat niemand kwalijk kan worden genomen hé? We zijn allemaal verantwoordelijk voor ons eigen welzijn en dus dienen we er ook ZELF actie in te ondernemen.

En met dat laatste ben ik nu bezig, zie. Ik heb mijn prioriteiten gesteld en daar houd ik mij aan. En binnenkort, als ik nog een stukje verder sta, zien we wel verder ivm sensibilisering en informatisering. Eerst nog zien of die 'grote namen' hierin willen helpen, anders zal't heel moeilijk zijn, vrees ik.

Veel sterkte alvast, Anouk!

Lieve groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Ervaringen met amalgaam

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron