Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Tijdelijke coating/sealing amalgaam?

Als amalgaam zo ongezond blijkt moet het uit ons lichaam, maar hoe?
Wat zijn de alternatieven en zijn die wel zo zuiver?
Kosten? Terugbetaling?

Moderator: admin-amalgaam.be

Tijdelijke coating/sealing amalgaam?

Berichtdoor Rolf » wo jul 08, 2020 4:29 pm

Dag lieve mensen,
Nergens lijkt zo veel info over amalgaam als op deze site/dit forum.
Toch kan ik nergens info vinden of het überhaupt mogelijk zou zijn een (dampende) amalgaamvulling tijdelijk te laten afdekken met een coating, sealing of lak. Ik kamp thans met heftige gezondheidsklachten, dus de piekbelasting van een amalgaamverwijdering wens ik ten alle tijden te voorkomen. Ontgiften lijkt een goed idee, maar geeft bij aanvang vaak ook (tijdelijke) verergering van klachten. Daarom leek een afsluiting van het giftige oppervlak mij een goed idee. Maar bestaat dit? Ik vind er maar niks over en voel er ook niks voor mijn tandarts een (willekeurige) coating te laten aanbrengen die achteraf corrosief blijkt en dus meer ellende geeft...
Iemand hier ervaring/ideeeen/kennis op dit specifieke vlak?
Vriendelijke groet!
Rolf
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo jul 08, 2020 4:09 pm

Re: Tijdelijke coating/sealing amalgaam?

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do jul 09, 2020 10:37 am

Welkom hier op het forum Rolf.
Het is natuurlijk een lastige situatie als je toestand zo erg is dat de verwijdering van amalgaam onmogelijk is. Of dat werkelijk zo is blijft misschien de vraag. Heb je een "biotandarts"? Die kan je goede raad geven, beseft de gevaren van kwik en vindt allicht de beste oplossing in jouw geval. Vergeet ook niet dat verwijdering van amalgaam specifieke protocollen vraagt om de piekbelasting te vermijden of verminderen. Een biotandarts of "bio-energetische tandarts" moet ook het in jouw geval geschikte materiaal hebben om een sealing aan te brengen.
Maar ben je op de hoogte van het feit dat het kwik van de amalgaamvulling ook via de tandwortel in het lichaam komt? De reden dat je weinig info vindt is allicht dat het niet echt als oplossing gezien wordt en dus weinig toegepast denk ik, tenzij men dus de gevaren niet kent.
Ontgifting terwijl je nog een amalgaamvulling hebt lijkt me inderdaad dubieus, vermits het kwik zo mogelijk nog meer uit de vulling getrokken wordt en in de bloedbaan en elders in het lichaam terecht kan komen.
Dus de belangrijke vraag of het echt noodzakelijk is om de vulling te laten zitten, kan waarschijnlijk enkel door een goede biotandarts beantwoord worden, in overleg met jou. (links in mijn onderschrift voor BE en via daar ook voor NL).
Succes en laat gerust hier weten hoe het verder gaat.
Gezonde groeten,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Saneren, verwijderen, alternatieve vullingen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron