Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Wat betekent deze kwik waarde?

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Wat betekent deze kwik waarde?

Berichtdoor A-malgami » vr aug 18, 2006 2:32 pm

Hallo, kan iemand me met dit probleem helpen?

Ik heb sinds 6 jaar gezondheidsproblemen. Deze werden ineens een stuk erger toen ik 3 nieuwe amalgaamvullingen kreeg. Heb kwik laten testen via DMPS-test, en daaruit bleek dat ik een waarde heb van rond de 55 microgram (terwijl het tussen de 0 en ca. 5 moet liggen).
Maar tot nu toe niemand gevonden die me nou kan vertellen wat deze waarde precies inhoudt.

- Hoe schadelijk is dit? Zijn er ziektebeelden die bij deze waarden optreden en zo ja, welke?
- Hoe dringend is de noodzaak om iets aan te doen? (Ik heb 8 amalgaam vullingen)
A-malgami
 
Berichten: 1
Geregistreerd: vr aug 18, 2006 2:22 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za aug 19, 2006 10:27 am

Hello, welkom hier op het amalgaam-forum.

De waarde van 55 microgram per milligram creatinine betekent een serieuze waarde aan kwik. Dat is ook niet verwonderlijk, want met 8 amalgaamvullingen kan je gerust uitgaan van schadelijke effecten. "Normaal" is inderdaad slechts een paar microgram. 100 microgram is heel extreem. Creatinine bevindt zich als biologisch afvalproduct in de urine en wordt hier als maatstaf voor de verdunning gebruikt.

De test op zich is ook niet erg gezond en kan gemakkelijk ook het onmisbare selenium binden en uitscheiden, waardoor je dat waarschijnlijk best kunt aanvullen met supplementen. Selenium is trouwens al een typisch tekort bij kwikbelaste mensen.

De mogelijke ziektebeelden vind je op onze pagina http://www.amalgaam.be/symptomen.php

Hoe dringend is het om dit te saneren? Hoe sneller hoe beter, maar ga niet overhaast tewerk, want dat kan je nog meer miserie opleveren. Heel belangrijk is het ook om een goede bio-tandarts te vinden, met totale aandacht voor je gezondheid. Die vind je (hopelijk) hier: http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php

Veel succes en altijd welkom met vragen,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Annelies » do apr 03, 2008 12:53 am

Dr. Lars Friberg, heeft als voorzitter van de WHO ooit gesteld, dat er geen veilige waarde voor kwik is !!!
Na Plutonium is het het giftigste element op aarde.
Een discussie over hoe giftig het op één na giftigste el;ement op aarde is: is dat zinvol?
In de gewone huishoudelijke thermometers, zoals we die allemaal kennen, mag geen kwik meer. Als het het uitgeboorde amalgaam verwijderd is, wordt het vervolgens afgevoerd als zwaar chemisch afval.

En het zou gezond zijn in ons lichaam?

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron