Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Grenswaarde in bloed???

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Grenswaarde in bloed???

Berichtdoor riccardorb » ma okt 04, 2010 4:54 pm

Sorry hoor, maar ik heb het gehad. :evil: :evil: :evil:
Ik kan de belangrijkste info t.a.v. kwik en vergiftiging maar niet vinden!!

WAT IS NOU DE GRENSWAARDE VOOR KWIK IN HET BLOED?????

Ik wil alleen maar weten of 16 acceptabel is, fout of alarmerend.

Maar ik kom alleen maar ellenlange teksten tegen, en die hebben het maar over de waardes van kwik in de het milieu, in de lucht, in vis of wat er wettelijk is vastgelegd. Of vage kreten zoals "teveel", "hoog" enzovoorts. Maar geen eenduidige concrete grenswaarde voor kwik in het bloed.
Graag zou ik een aantal verschillende bronnen willen vergelijken voor een wat breder beeld. Ik begrijp dat het ook van invloed is of iemand meer of minder gevoelig (alergisch) is voor kwik of zware metalen in het algemeen.

Heeft er iemand wat links?

Thanx!
riccardorb
 
Berichten: 8
Geregistreerd: za okt 02, 2010 3:42 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 04, 2010 10:45 pm

Riccardo,

Volgens mijn "subjectieve" informatie zou 2.8 ug/dl kwik in bloed (let vooral op die dl en niet L) zowat de grens zijn waarboven het als "hoog" beschouwd wordt (US).
Met urinetesten is het verschillend want daar vindt men enkel elementair en anorganisch kwik en stelt men die grens op 20 ug/L (let op L en niet dL).

Volgens mij kun je dit beter laten interpreteren door een deskundige. En ook die zullen het er wel niet allemaal over eens zijn.

Bovendien zou een haartest meer betrouwbare informatie op lange termijn laten zien. Bloedtesten worden voor kwik beschouwd als enkel geschikt voor tijdelijke vergiftigingen, want het verdwijnt normaal snel uit het bloed.

Hier is nog een link: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_po ... #Diagnosis

Je komt er wel achter.
Groetjes,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma okt 04, 2010 11:03 pm

Op deze pagina van onze zustersite (Patrik Peters) vind je nog interessante informatie denk ik:
http://www.patrikpeters.amalgaam.be/dia ... tiging.htm

Pieter

PS: die heeft zijn goede ervaringen hier ook op het forum staan.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron