Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Andere vergiftigingen? En gevoels/motoriek uitval?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Andere vergiftigingen? En gevoels/motoriek uitval?

Berichtdoor Dolfijn » zo sep 05, 2010 6:04 am

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al sinds mijn 15e ME/fibromyalgie en ben nu 30. Ook slik ik schildklierhormonen. Ik heb als sinds jong amalgaamvullingen, al ben ik er enleke kwijtgeraakt toen ik mijn melktanden kwijtraakte.

Mijn broer heeft ook fibromyalgie en die is vergiftigd met meerdere metalen AO lood en cadmium. (hij heeft geen vullingen) We hebben tot nu toe nog geen duidelijke oorzaak gevonden waardoor hij vergiftingd is. Toch zijn zijn waardes erg hoog. Hij heeft last van gevoels en motoriek uitval waar gewone dokters niks mee kunnen. (we krgen het standaard nonsense verhaaltje te horen)

Gezien het feit dat onze klachten erg hetzelfde zijn vermoed ik ook een of meerdere vergiftigingen. Ik heb zelf vier amalgaamvullingen die ik graag kwijt wil. Ook hebben we allebei een vrij duidelijke leaky gut.

Mijn vraag is, heeft er hier iemand ervaring met meerdere metaal vergiftigingen? Heeft er iemand ervaring met gevoels uitval en motoriek uitval?
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di sep 07, 2010 11:45 pm

Hello Dolfijn, welkom op het forum.

Eerst even benadrukken dat we hier geen medisch advies mogen en kunnen geven.

Wat zeker opvalt is dat jullie in de familie wel heel gevoelig schijnen te zijn aan zware-metalen-vergiftigingen in het algemeen. Een van de grootste problemen van deze tijd is de massale verspreiding van zware metalen overal in onze maatschappij. Degenen die er gevoelig voor zijn worden dus zwaar belaagd (de anderen minder of ze voelen het later). Door het feit dat er zoveel verschillende belastingen zijn, is de oorzaak dikwijls moeilijk vast te stellen, maar intussen worden we wel ziek. Dat deze zware metalen slecht zijn voor de gezondheid staat vast. Dus is het belangrijk om ze zo goed mogelijk te verwijderen. Jullie symptomen zijn in ieder geval wel typisch. Vermits zware metalen en ook kwik de zenuwen kunnen beschadigen is gevoelsuitval en motoriek-uitval allicht niet zo verwonderlijk.

Wat ik zelf in dergelijke situatie zeker zou doen is:
    • amalgaamvullingen op de juiste wijze laten verwijderen door bio-tandarts
    • gezonde voeding en leefwijze (bio-voeding, veel water, probiotica, gezonde lucht)
    • voedingssupplementen (vitaminen en mineralen onder begeleiding van een natuurarts/orthomoleculair therapeut)
    • ontgiften (voorzichtig: zie op onze site en elders en raadpleeg een deskundige)

Misschien ook eens kritisch stilstaan bij het nemen van hormonen. Kun je daarmee niet het lichaam lui maken, vermits die normaal door de schildklier worden aangemaakt?
Vergeet niet dat vele functies door algemene gezondheidsverbetering kunnen hersteld worden. Dat zien we telkens weer, want het hangt allemaal aan elkaar en het ene beïnvloedt het andere, vandaar het principe van de holistische geneeskunde.

Alles bij elkaar denk ik dus dat het herstel van de totale gezondheid cruciaal is en vele symptomen daardoor kunnen verdwijnen.

Ik hoop dat nog anderen hier ervaringen kunnen toevoegen ivm diverse metalen.

Veel succes met je zoektocht en hou ons hier op de hoogte als je wil.

Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Dolfijn » zo okt 03, 2010 9:40 pm

Hoi Pieter, dank je voor het antwoord. En bedankt voor dit forum.

We zijn op zoek naar een goede biotandarts voor mij; mijn broer heeft zover we weten geen amalgaamvullingen.

We zijn inmiddels bezig aan een gezond dieet en supplementen voor de ontgitiging. Geen bewerkte producten. Biologisch voedsel is duur, maar we willen ook hier volledig op over stappen. Suiker en dergelijke gebruikten we al niet.
Ook willen we het water filteren, aangezien er in het nederlandse grondwater metalen zitten die we niet langen binnen willen krijgen, en die we blijkbaar makkelijk opnemen. Ook het chloor in het nederlandse water vind ik maar niks, aangezien het slecht is voor je darmflora.
We zijn gelukkig al een tijd aan de probiotica! (en enkele supplementen)

Met de schildklierhormonen kan ik helaas niet stoppen, gezien het feit dat ik zonder de hormonen op 20 minuten na per dag bedlegerig was, niet kon typen etc. Een pil minder en ik lig weer in bed.
Mijn schildklier zelf werkt op zich goed; echter er zijn problemen met het opnemen/verwerken van deze hormonen. Ik heb specifiek schildklierhormonen nodig met T3, omdat mijn omzettig van het T3 hormoon naar het T4 hormoon problematisch is.
Ik slik het natuurlijke hormoon Thyreoidum, op de synthetische hormonen reageerde ik niet, daar zit geen T3 in. De thyreoidum heb ik via een natuurarts.

Wat me fascineert aan de amalgaam theorie is dat kwik een directe antagonist is van selenium, en selenium nodig is om T4 hormoon naar T3 hormoon om te zetten. Kwik blokkeert de aanmaak van T4. Hier zou dus de oorzaak van mijn schildklier probeem kunnen liggen, want die omzetting doet het zeer slecht. Ik hoop dat de verwijdering van de amalgaam en het ontgiftigen deze omzettings problemen kunnen oplossen.

Wat vervelender is is dat er voor mijn broer een minder duidelijk patroon is. Ik ben zelf al langer bezig met de biomedische kant van mijn probleem. De klachten worden langzaam erger, maar niet in een dusdanig tempo dat ik me zorgen moet maken; ik denk dat het met amalgaam verwijderen/ontgiftigen wel te remmen/op te lossen is; zijn aftakeling gaat echter zo snel dat daar wel reden toe is.

Alle advies is dus van harte welkom. Als je nog wat weet vrees niet het neer te schrijven.
Ziek dankzij de gezondheidszorg.
Waar rook is is vuur.
Wat patienten ervaren betekent zoveel meer dan wat artsen claimen.
Avatar gebruiker
Dolfijn
 
Berichten: 11
Geregistreerd: vr sep 03, 2010 8:08 pm
Woonplaats: De noordzee



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron