Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaamvullingen - knarsen / klemmen - nikkelallergie

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaamvullingen - knarsen / klemmen - nikkelallergie

Berichtdoor kathleenvb » di mei 06, 2014 12:00 pm

Hallo,

Even kort mijn probleem schetsen ...

Ik ben sinds 1j een tandenknarser/klemmer, misschien al langer, wie weet, maar pas sinds 1j heb ik klachten.
Het begon met tandpijn, wat eigenlijk geen tandpijn bleek, wat de tand was volgens de tandarts ontzenuwd. De tand heeft wel een enorm grote amalgaam vulling.
Later begon ik te merken dat ik overdag aan het klemmen was waardoor ik de link legde dat de pijn waarschijnlijk van klemmen/knarsen kwam.
Die ene bepaalde tand die de meeste en zwaarste pijn veroorzaakt, heeft een amalgaamvulling die tot op het bot werd geduwd (na vulling van deze tand bijna 2j geleden heb ik zeker 3 weken napijn gehad), dus als ik knars of klem op deze tand, zal dit extra pijn doen gezien die vulling dan duwt op mijn bot/tandvlees.
Ik zit langs rechts met hééél wat amalgaamvullingen, is ook de kant waar ik steeds pijn heb, en dit al gedurende 1j.
Soms heb ik dagen aan een stuk dat ik minimum 4 tot 6 pijnstillers slik om de dag door te komen (ik wissel dan af tussen dafalgan 1gr, ibuprofen of brufen)
Als ik pijn heb kan dat in gradaties zijn en # delen van mijn gezicht: kaakbeen, slaap, jukbeenderen, voorhoofd boven m’n ogen en dan in de mond de tanden en het tandvlees. Heb ook enorm veel last van aften en ontstoken tandvlees, tandenpoetsen is een hel geworden :-( Ook het tandvlees trekt naar boven.

Ik heb ook een nikkel en kobalt allergie, vastgesteld in aug 2013 door een dermatoloog, omdat ik testen moest ondergaan vanwege jeuk aan benen (vooral na scheren), lelijke reactie op vingernagels (bleek reactie op ring), …

Ik word er echt moedeloos van :-(

Ik zou graag een goede dr vinden die me kan verder helpen.
Tot nog toe al bij de huisarts, tandarts, stomatoloog & osteopaat geweest

Iemand raad ?

bedankt !

mvg
Kathleen
Avatar gebruiker
kathleenvb
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma mei 05, 2014 4:03 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo mei 07, 2014 12:24 pm

Dag Kathleen,

Welkom hier op het amalgaamforum.

Dat je gezondheidstoestand dringend aan verbetering toe is, lijkt me inderdaad heel duidelijk.
Ik wil hier even opsommen wat algemeen aangenomen wordt als nadelig en giftig:
    • Elke amalgaamvulling ("zilvervulling" is een foute benaming, want het gaat om het extreem giftige kwik, dat 50% van zo'n tandvulling uitmaakt)
    • Pijnstillers die je noemt zijn allemaal giftig, hoewel ik alle begrip heb dat je die neemt, maar het helpt je toekomstige gezondheid natuurlijk niet
    • Ontzenuwde tanden zijn een typische bron van bacteriën die van daaruit het hele lichaam beïnvloeden. Er wordt meer en meer aangenomen dat dit geen goed idee is. Het zijn immers "dode" tanden. De ontstane toestand in de mond, van ontstekingen en tandvleesproblemen, werkt nefast. Het is een alarmsignaal en de oorzaak van problemen ook elders in het lichaam. Veel hulpverleners weten dat niet.
Over tandenknarsen: www.patrikpeters.amalgaam.be/amalgaam_en_stress.htm
Allergieën worden dikwijls ook veroorzaakt door gifstoffen en zware metalen. Kunnen verdwijnen als het lichaam gezond wordt.
Kortom, de disharmonie in mond en lichaam is een vicieuze cirkel. Het één brengt het ander mee.

Ik kan dus alleen maar hopen dat je:
    1. een goede bio-tandarts vindt om op de beste manier (!) en niet overhaast, je amalgaamvullingen te laten verwijderen. Zie: www.biotandarts.be . Ik zou daarmee zeker eerst uitgebreid overleggen, want heel belangrijk.
    2. een bekwame begeleider vindt ivm natuurlijke ontgifting. Kijk eens op www.amalgaam.be/begeleiders.php
    3. een gezonde, natuurlijke manier van leven kunt ontdekken, waardoor je gezondheid gecreëerd wordt via natuurvoeding, terwijl die niet vernietigd wordt door chemische stoffen van medicatie en kwik van amalgaam, en ontstekingen in de mond.

Heel begrijpelijk dat men van zoiets moedeloos wordt, maar nu is het vooral belangrijk het heft in handen te nemen, want je kunt er nog iets aan doen.
Niet gemakkelijk om de beste mensen te vinden, want die zijn met weinig en hebben het dus heel druk. We zijn opgevoed met het idee dat de dokter en de tandarts alles voor ons oplossen, maar ik meen dat we de basis zelf moeten leggen door studie en gezonde leefwijze en dat de professionele hulpverleners hun specifiek deel van de gezondheidstaak hebben.
Het vraagt een ommekeer om uit de gangbare ziekte-industrie te geraken, die uit onwetendheid en vooral winstbejag van de farma-industrie voortkomt.

Ik wens je alle succes en steeds welkom hier met vragen en updates.
We zijn met velen hierin en er zijn al heel wat "straffe genezingen" gebeurd. Zie dit forum en elders.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron