Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Wat is het beste...

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Wat is het beste...

Berichtdoor Framboos » ma nov 23, 2015 9:40 pm

Hallo,

Ik kom iedere keer op dit forum terecht wanneer ik zoek naar info... heb al heel veel gevonden...

Maar zit met dilemma waar ik niet uit geraak...

Ik heb nog 1 tand met amalgaamvulling.
Op zich heb ik er niet zoveel last van, zoals ik hier klachten lees.

Maar ik ben overtuigd dat dit ongezond is en wil er vanaf.

Wij gaan voor een 2e kindje, maar na een miskraam vorige maand wil ik nu meer dan ooit van deze vulling vanaf.
Maar opnieuw zwanger worden wil ik zo snel mogelijk, liever vandaag dan morgen.

Wat is gezonder volgens jullie:
- zwanger worden met die ene vulling
- de vulling er volgende week (heb een afspraak) uit laten halen en reeds mercuclean besteld (vond ik hier via de website)

De eerste is niet optimaal, maar de 2e heb ik ook mijn vragen... ik lees dat voor goed te zijn men maanden moet ontgiften...

Ik weet het niet meer eigenlijk...
Framboos
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma nov 23, 2015 9:18 pm

Re: Wat is het beste...

Berichtdoor admin-amalgaam.be » wo dec 02, 2015 10:55 am

Allereerst sorry voor de late reactie, door omstandigheden.
Ieder geval is uniek en het is natuurlijk onmogelijk je van hieruit persoonlijk te adviseren.
Algemene beschouwingen:
Als men nog vrij jong is, is het niet ongewoon om geen merkbare last te hebben van de kwik in de amalgaamvullingen. Maar het kan wel ongemerkt schade toebrengen die later symptomen kan geven.
Een miskraam moet hoe dan ook een oorzaak hebben. Ik beschouw het zelfs als een mogelijke zuivering van het lichaam. Veel vrouwen hebben eerst een miskraam vòòr een goede geboorte. De natuur doet zijn zin en probeert steeds de gezondste oplossing.
Kwik (methylkwik) gaat door de bloed-hersenbarrière en ook door de placenta en bereikt dus het ongeboren kind.
Dus als men de amalgaamvulling behoudt, kan het kwik bij de baby terechtkomen en uiteraard bij de moeder. Als de vulling vervangen wordt, stopt de kwiktoevoer. Hoe langer de ontgifting hoe beter natuurlijk, maar met een halveringstijd van methylkwik van ± 50 dagen, kun je op enkele maanden normaal toch spreken van een serieuze vermindering.
Een gezonde toestand van de moeder èn de vader vòòr de zwangerschap kan veel verschil uitmaken voor het kind.
Ik wens je goede keuzes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wat is het beste...

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za dec 05, 2015 11:13 am

Hier is nog een heel interessante video vind ik (Engels), boordevol informatie over het krijgen van gezonde baby's:
http://well.org/medicine/fertility-in-the-modern-world/
Wat vind je hiervan?
Groetjes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Wat is het beste...

Berichtdoor Framboos » za dec 05, 2015 1:15 pm

Hoi Pieter!

Dankjewel voor alle info en je mening hierover!

Over het miskraam, er was iets mis met het vruchtje. Het groeide niet goed en had geen hartslag. Maar het groeide wel... Heb er uiteindelijk zelf voor gekozen om een curettage te laten doorgaan. Ik liep uiteindelijk al 2 weken zwanger waarvan ik wist dat het niet goed zat. Wou er uiteindelijk een punt achter zetten.

Ik wou die tand er al lang uit en na dit kon hij er niet snel genoeg uit, heb ook gevraagd aan tandarts of ze hem er uit wou trekken, maar dat wou ze niet... ergens wel te verstaan, maar ik vond dat de veiligste oplossing.

Hoe dan ook, amalgaam is weg sinds dinsdag deze week...
Er werd geen clean-up gebruikt. Enkel de gewone afzuiging (niet deze voor speeksel of zo, maar ene met grotere zuigmond). Ze deed volgens mij wel haar best om goed af te zuigen en hield constant de zuiger tegen de tand waar ze de amalgaam uit aan het boren was. Is in 2 stukken meegekomen zei ze... geen idee of dit goed of niet goed is.
De tandarts(en) zelf zijn volgens mij wel overtuigd dat dit een goede werkwijze is, want zoals ze over mijn mond hing (was een achterste tand bovenaan) moet ze toch ook dampen binnen hebben als deze niet allemaal goed weggezogen zouden zijn...
We hebben de dampen mooi gedeeld dus :?

Heb filmpje nog niet bekeken, zal ik eens doen. Maar wou je eerst bedanken voor je antwoordje!

Oja, ik voel mij wel goed eigenlijk. Zoals ik hier ergens wel las, hadden mensen soms last na het verwijderen, hier geen kenmerken. En de verkoudheid die ik al had tijdens het verwijderen is mooi verder genezen na het verwijderen. Ben er bijna vanaf.
Wat ik wel al paar weken neem is dit. Heel toevallig eigenlijk zag ik dat er daar een paar stoffen inzitten die ik hier ook al zag passeren. https://www.nutriphyt.nl/nl/producten/mucoperm-apple/#Samenstelling
Misschien wel interessant?
Framboos
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma nov 23, 2015 9:18 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron