Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Kwikvergiftiging?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Kwikvergiftiging?

Berichtdoor Bram » zo aug 21, 2005 10:42 pm

Ahoi

Ik heb sinds ongeveer een jaar last van allerhande vreemde gezondheidsprobleempjes die schijnbaar uit het niets kwamen.

Eerst waren er een aantal blaasontstekingen en frequente urinatie. Hiervoor heb ik een echo van mijn blaas en een IVP van mijn nieren laten doen, maar alles was normaal. De frequente urinatie is er overigens nog altijd.
Regelmatig ook een urinestaal aan de dokter afgeleverd, zonder resultaat.
Toen kwam er een vreemd gevoel in mijn hoofd. Uitermate moeilijk om te beschrijven, maar het is een vreemd soort ijlheid, die het moeilijk maakt om me ergens op te concentreren. Soms verandert het gevoel dan weer in een lichte -- maar uitermate vervelende -- duizeligheid.
Mijn huisarts dacht dat dit misschien iets met mijn allergieën te maken kon hebben, en dus heb ik dat verder laten onderzoeken, maar alles leek daar in orde te zijn. Ik neem sinds kort wel singulair om mijn asthma onder controle te houden, maar dit heeft geen enkele invloed op mijn andere symptomen.

Verder heb ik ook de indruk dat mijn zicht niet helemaal in orde is. Wat doe je dan? Je gaat naar een oogarts. Schijnbaar was mijn zicht perfect. En toch heb ik de indruk dat er iets niet in orde is. Het lijkt alsof mijn gezichtsveld nauwer geworden is.

Ook mijn hart is schijnbaar niet gespaard gebleven. Ik ervaar regelmatig wat pijn in mijn hartstreek. Ben ik uiteraard mee naar een cardioloog geweest, en die wist mij te vertellen dat mijn hard in goede gezondheid verkeert, maar dat wat meer beweging zeker geen kwaad zou kunnen.

Alsof dat niet genoeg is, heb ik ook nog eens een schijnbaar eeuwig durende keelontsteking, die gepaard gaat met een verhoging van mijn temperatuur (al meer dan een jaar stabiel op 37.3, terwijl die vroeger nooit boven de 36.5 uit kwam).

Aangezien ik een stuk of 6 amalgaanvullingen heb, en er enkele ben kwijtgespeeld (geheel of gedeeltelijk) en heb moeten laten vervangen, en aangezien ik blijkbaar perfect gezond ben ( :roll: ) begin ik stilaan aan een kwikvergiftiging te denken ... lijkt dit plausiebel?

*zucht* Mijn rijk voor mijn gezondheid?

Thx,

- Bram
Bram
 

Berichtdoor Evita » ma aug 22, 2005 10:00 am

Goeiemorgen Bram,

Jij zit wel met een heleboel nare klachten.
Maar mijn ervaring met kwik en co vertelt mij dat een klacht nooit alleen is en zooo vaag begint, dat j'er in de eerste periode amper rekening mee houdt dat er iets aan de hand zou kunnen zijn.

Een vraagje van mij: wanneer heb je die amalgaamvullingen laten verwijderen (en door nieuwe amalgaamvullingen of door een witte vulling?), toevallig toch geen jaar geleden (want bij dat uitboren komt enorm veel kwikdamp vrij, die uiterst giftig is)??


Ook bij mij zijn er in de beginperiode verscheidene (zogezegde) blaasontstekingen vastgesteld, waartegen geen van de middeltjes of preventieve tips bleken te helpen. Blaasontstekingen, maagvliesontsteking, darmontsteking, nierontsteking, ze kwamen allemaal precies uit het niets, je krijgt dan (zware) antibiotica voorgeschreven en na een tijdje laat je dan een echo doen en blijkt alles volkomen normaal (antibiotica voor NIETS genomen, maar heeft ondertussen wel IETS uitgevreten, daar kan je van op aan!)

Ook van die pijn in de hartstreek en die troebelheid in je hoofd kan ik meespreken. Concentratiestoornissen, slecht korte termijngeheugen en vaak moeilijk uit je woorden kunnen komen zijn quasi bij elke kwiklijder aanwezig, denk ik. Het gif nestelt zich dan ook graag in de hersen-regio.

Ikzelf heb dan weer last gehad van voortdurende verkoudheden die maar heel langzaam overgingen, maar chronische NKO-aandoeningen staan ook in het lijstje van 'symptomen', als dat je kan geruststellen.

Heb je al een test laten uitvoeren in de richting van kwikvergiftiging? Pas dan kan je (quasi zeker) zijn dat je klachten van je amalgaamvullingen verderkomen en dan kan je evt. aan het grote werk beginnen!!
Ik moet wel zeggen dat ik (sinds ik bezig ben met ontgiften, nu zo'n dik half jaar) geen enkele verkoudheid meer heb (over)gekregen en das wel echt opvallend na jaren constant te sukkelen op dat vlak.

Veel sterkte en tot horens!!
En ... vraag gerust raak :wink:

Groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Bram » ma aug 22, 2005 12:32 pm

Ahoi Evita,

Het probleem is dat ik absoluut niet meer weet wanneer ik die vullingen laten vervangen heb, maar het zou inderdaad rond die periode kunnen geweest zijn. Overigens zijn ze inderdaad door nieuwe amalgaanvullingen vervangen. Bij nader inzien geen goed idee, maarja.

Ik heb nog geen tests laten uitvoeren, omdat ik niet goed weet hoe ik hieraan begin. Ik ben betrekkelijk verlegen, en mijn huisarts zeggen dat ik misschien wel eens aan kwikvergiftiging zou kunnen lijden is dan ook helemaal niet evident voor mij.

Ik heb volgende week een afspraak met mijn tandarts (een van mijn snijtanden is ontzenuwd en valt nu uit elkaar, en daar moet dus iets aan gedaan worden), hopelijk kan die mij wat raad geven..

Mvg,

- Bram
Bram
 
Berichten: 3
Geregistreerd: zo aug 21, 2005 10:43 pm



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron