Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Melisa-test

Goed om te weten waar je staat ...

Moderator: admin-amalgaam.be

Melisa-test

Berichtdoor Laura Duflou » vr mei 20, 2005 7:40 pm

Heeft er iemand ervaring met de Melisa-test ?
Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » zo mei 22, 2005 8:48 pm

Ja. Melisa test gedaan in dec 2004, enkel op Hg.
Zou gevoeligheid meten van je lymfocyten in je bloed.
Bij mij +10 keer hoger dan normaal :(
Dus alle amalgaan laten verwijderen...

Binnenkort doe ik nog es de test, nadat ik deze winter mijn amalgaam verwijderd heb, men beweert dat de melisa 'gevoeligheid' na verloop van tijd weer daalt. Sommige zeggen dat het altijd gevoelig blijft.

Ik weet het niet zo goed.

BJ
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » zo mei 22, 2005 9:12 pm

Mag ik vragen waar je die Melisa-test hebt afgelegd ?
En...ben je nadien begonnen met een ontgiftingskuur ?

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » ma mei 23, 2005 1:56 pm

Melisa test is uitgevoerd door Ategis in Wavre, bloedname in AZ Jan Portaels in Vilvoorde.

Ontgiften "probeer" ik na mijn laatste amalgaamverwijdering in maart, via het protocol van Andy Cutler. Eenmaal een kuur van 5 dagen gedaan met dmps oraal.

Ik neem regelmatig een beetje chlorella van Biodynamics (www.funciomed.be), en heb ook een MercuClean van hetzelfde merk genomen.

Over enkele weken (minstens 3 maanden na de amalgaam) probeer ik nog dmps met ALA te combineren, volgens Andy Cutler.
Andy Cutler is hier al een tijd mee bezig; al lijkt het me wel nog pseudo-wetenschappelijk. Het zou nuttig zijn als universiteiten diepgaand en vooral onafhankelijk onderzoek doen.

Ik blijf kritisch, zowel de testen en de ontgiften blijven heel omstreden.
Het lijkt te helpen, maar ik blijven zoeken naar meer zekerheid.

Ik las dat jezelf jaren geleden je amalgaam vervangen hebt. Heb je zelf ervaring/mening met testen/ontgifting?

Groetjes,

BJ
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » ma mei 23, 2005 6:04 pm

Bedankt voor jouw reactie !
Ik heb geen zo'n goede ervaring met ontgiften.
Ik heb een jaar lang bij een orthomoleculaire therapeute in Nederland ontgift (via homeopathie) en supplementen. Helaas, zonder resultaat.

Ik ben alsmaar zieker geworden.

Ik ben nog steeds op zoek naar dé test die mij uitsluitsel kan geven over mijn kwikvergiftiging.
In een EAV-test/haartest heb ik niet zoveel vertrouwen.
En ook in verband met de Melisa-test heb ik al tegenstrijdige berichten gelezen.
Blijft de DMPS-test. Maar daar heb ik dan weer schrik voor.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ken wel het hele circuit van mensen die een detox doorvoeren... maar wie moet je vertrouwen ??
Het blijft zoeken.

laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Laura Duflou » ma mei 23, 2005 6:31 pm

Mag ik jou nog vragen of je eventueel zelf ook andere testen hebt laten uitvoeren ?
En... heb je veel last van ontgiftingsverschijnselen ?

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor BJ » ma mei 23, 2005 8:27 pm

Laura,
Andere testen ivm kwik gedaan:
kwik in 24 uurs urine, geen challenge: 1,6 (grenswaarde 0-5)
haartest: kwik 0,26 µg/g (vrij normaal); volgens Andy Cutler's 'counting rules' (-> die tellen het aantal essentiële elementen in het haar, en dat lag ietsje laag) zou ik juist voldoen om kwikbelast te zijn.

Ik heb geen test gevonden die 'aantoont' dat ik echt kwikbelast ben, ik zou wel kwikgevoelig zijn (volgens de melisa test).
Het omgekeerde weet ik ook niet. Als je weinig kwik uitstoot (haartest/urinetest) dan blijft die kwik dan weer langer in je lichaam.

Van ontgifting zelf totnutoe geen problemen. Ik heb die dmps eerst met lage dosis opgebouwd tot 3x100mg oraal per dag. Dat ging redelijk. Ik was wel blij dat het voorbij was. dmps intraveneus vermeden, gezien de risicos.

Van MercuClean geen nadeel ondervonden. Van Chlorella ook niet echt (Andy Cutler is er nochtans tegen)

Ik plan ook een challenge test te doen als ik dmps (oraal) met ALA combineer.

Het blijft inderdaad zoeken, en ook niet volledig op die kwik te focuseren. Ik probeer er ook zoveel mogelijk over te lezen (internet, boeken,...), maar het blijft moeilijk om echt zekerheid te vinden.

Ik zou eerst voor die melisa test gaan. Het is goedkoper (toch 35 € of zo per metaalsoort) en geen risicos zoals bij dmps.

BJ
BJ
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma mei 23, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Laura Duflou » ma mei 23, 2005 8:38 pm

Wellicht dan opteren voor de Melisa-test.
Kan men dan rechtstreeks naar het ziekenhuis in Vilvoorde gaan, of moet je doorverwezen zijn door een alternatieve arts ?
En heb je de medicatie van biodynamics op eigen houtje aangeschaft of was het ook voorgeschreven ?
Ik dacht erover na om de test in het UZ van Jette bij De Meirleir te laten uitvoeren. Maar je moet er wel gigantische veel geld voor neertellen.
Ik heb ook gehoord van dokter Monsieur (UZ Jette) en dokter (?) Uyttersprot (Vilvoorde). Maar ... eigenlijk werken ze alledrie samen, dacht ik.
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor BJ » ma mei 23, 2005 10:04 pm

Laura,

In Vilvoorde heeft Dr Coucke de melisatest voorgeschreven samen met andere testen ivm cvs, de bloedafname gebeurt er ter plaatste op de afdeling ambulante. Misschien moet je wel wat geduld hebben voor een afspraak.
Dr Uytersprot is - denk ik - psychologe, en werkt ook in Vilvoorde.

Wellicht zullen er nog de melisatest gebruiken.

Ik ben ook wel benieuwd naar resultaten van anderen, hier en daar staan er op het web.

Biodynamics supplementen heb ik zelf zonder voorschrift aangeschaft, na er over gelezen te hebben. Ik denk dat het niet echt kwaad kan, ik ben er ook redelijk voorzichtig mee (volgens de vermelde ADH aanbevolen dagelijkse hoeveelheid).

Groeten,

BJ
BJ
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma mei 23, 2005 7:45 pm

Berichtdoor Laura Duflou » di mei 24, 2005 8:44 am

Hallo BJ,

bedankt voor de informatie !
Wat ik jou nog wou vragen : is het ook dokter Coucke die met de methode van Andy Cutler werkt ? Of doe je dat 'gewoon' op eigen initiatief (bv. aan de hand van zijn boek) ?

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Laura Duflou » di mei 24, 2005 8:49 am

En... ken je eventueel nog andere dokters die de methode van Andy Cutler toepassen ?

Alvast bedankt !

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » di mei 24, 2005 10:15 am

Laura,
Ik heb die zelf uitgezocht. De methode van Andy Cutler, pas ik toe na zijn boek gelezen te hebben. Dat boek is vrij interessant maar je heb het niet echt nodig.
Je vind het meeste op: http://home.earthlink.net/~moriam/

Ik ken geen doctors (in Belgie) die het protocol toepassen. Andy Cutler is chemicus die zich in het probleem verdiept heeft, en advies geeft aan doctors in de USA.

Op het forum: http://health.groups.yahoo.com/group/fr ... chelation/ wordt het druk besproken.

Er zijn anderen in de Benelux die er al meer ervaring mee hebben. Ik heb tenslotte maar 1 weekje ontgifting gedaan.

Het lijkt me heel moeilijk omdat men niet 100% zeker weet of alle problemen van de kwik komen. Daarom zou ik zeker eerst es die melisa test doen, of andere test.
Waarom ben je tegen die haartest? Ik wil Andy Cutler niet promoten, maar hij werkt er al jaren mee voor kwikdiagnose. (hij heeft er zelfs een apart boek voor geschreven)

Groeten,

BJ
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » wo mei 25, 2005 8:49 pm

Ik had her en der op internet gelezen dat een haartest niet echt betrouwbaar was. Maar ik ben natuurlijk maar een leek in dit alles.
Het blijft zoeken.
Ik wil weten in hoeverre ik een amalgaamintoxicatie heb.
Maar ik weet nog steeds niet wat de beste manier is om dat te achterhalen.

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr jul 15, 2005 12:58 am

Laura Duflou schreef:Ik wil weten in hoeverre ik een amalgaamintoxicatie heb.
Laura

Laura, ik ga er eigenlijk vanuit dat als je amalgaamvullingen hebt, je sowieso vroeg of laat geïntoxiceerd geraakt met kwik.
Persoonllijk hoef ik dus geen test, want ook de symptomen wijzen er allemaal op. :cry:
Voor mij geldt: de "reservoirs" eruit en ontgiften maar.

Lijkt jou dat onvoldoende ?

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » vr jul 15, 2005 8:23 am

Ja, dat lijkt me wel aanvaardbaar, Pieter.
Maar als je ontgift, moet je toch op een of andere manier kunnen weten in hoeverre je telkens het kwik elimineert ?

Laura
Gast
 

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Kwiktesten en andere testen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron