Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Ontgifting van zware metalen door Sandra

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

Ontgifting van zware metalen door Sandra

Berichtdoor Sandra » za maart 11, 2006 2:43 pm

Ik ben pas een week aan het ontgiften voor de blasting van zware metalen zoals lood en kwik.
Dit doe ik onder begeleiding van mijn biologisch arts (Paul van Meerendonk).
Wat ik er allemaal voor moet slikken en spuiten.

1 x per 2 a 3 weken, injectie EDTA
1 theelepel per dag, EDTA poeder
5 capsules om de dag, DMSA (100mg)
3 capsules om de dag, XAYA detox
1 capsule per dag, Natrium Seleniet (1000mcg)

Om de darmflora te versterken
2 capsules per dag, Kolorex Insestinal Care
2 capsules per dag, Citricidal Forte

Voor mijn energie (ben me/cvs patient)
9 tabletten per dag, carnitene (330mg)
5 capsules per dag, CoQ10 (30mg)
4 tabletten per dag, vit C (1000mg)

Op de dag dat ik mijn vullingen laat vervangen moet ik 2 a 3 uur voor de behandeling 1 gram DMSA slikken (dus 10 capsules).

Hiernaast moet ik ook nog eten en drinken :lol:

De afgelopen ben ik erg verkouden, ik weet niet zeker of dit door het ontgiften komt.

Groetjes Sandra 8)
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

ontgiften voor sanering

Berichtdoor berg444 » vr maart 17, 2006 11:23 pm

Ben je dat allemaal tegelijk begonnen? :shock:

Zijn er nog meer veranderingen die je voelt nadat je de ontgifting bent begonnen?
gevoelige maag\darm? vermoeidheid
Waar ik altijd last van had als ik veel vitamines en mineralen slikte dat ik er nog vermoeider van werd en meer van ging slapen overdag.
De meeste van jouw lijst heb ik geen ervaring mee.

Het is natuurlijk ook de tijd van het jaar om verkouden te zijn.

Tip: maak een nieuwe afspraak als je verkouden bent, hoe vervelend dat ook is.
Een goede weerstand is belangrijk om complicaties te voorkomen.
Bij twijfel ook een nieuwe afspraak maken.

Als je een amalgaamverwijdering in de lente laat doen kun je die veel beter verdragen.

Zal binnenkort mijn verhaal opschrijven.


Veel sterkte

Ellie
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Sandra » za maart 18, 2006 1:19 pm

Hoi Ellie,

Ja ik ben met alles tegelijk begonnen.
Behalven dan de carnitene, CoQ1o en Vit C. Die gebruik ik al langer ivm ME/CVS.
De veranderingen die ik opmerk zijn spierpijn vooral in mijn benen, buikpijn s'ochtends en wat meer vermoeid.

Gister (17 maart) heb ik mijn tweede injectie EDTA gekregen.
Wat ik daar nu van merk is dat ik een soort van hoofdpijn heb, geen bonkende hoofdpijn en weer wat vermoeider dan dat ik was.

Volgens mijn behandelend arts zou ik na 3 injecties minder last ervaren van de injecties en de pillen. Ben benieuwd.

Voorlopig laat ik nog niets saneren. Heb over twee weken een afspraak staan met mijn eigen tandarts voor een prijsopgaaf en behandelplan zoals ik dat wil en met de materialen die ik wil. Ik weet niet of hij daar aan kan voldoen.

18 april heb ik een afspraak gemaakt met de zelfde reden maar dan bij de tandarts die bij mij om de hoek zit.
En verder maak ik een afspraak met een biologische tandarts om te kijken wat hij voor mij kan betekenen.

Zoals jij zegt zal ik inderdaad rekening houden met mijn situatie en zal ik een geschikt moment moeten vinden voor de sanering. Ik wil het in twee sessies aanpakken denk ik.

Ellie ik ben wel benieuwd naar jouw verhaal.
Bedankt voor je reactie en tip.

groetjes Sandra 8)
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

ontgiften tandarts kiezen

Berichtdoor berg444 » zo maart 19, 2006 11:25 pm

Als je zoveel middelen tegelijk begint kun je nooit achterhalen welke de bijwerkingen geven.
Ik zelf krijg al hoofdpijn van een beetje knoflook eten of een hele tablet selenium.

Ga voor jezelf na in welke mate je bijwerkingen wil accepteren en ga niet over die grens heen. Een te snelle ontgifting houdt je niet vol en op den duur ben je er helemaal niet bij gebaat.
Nadeel van ontgiften onder begeleiding vind ik dat ze toch min of meer een standaard procedure hebben ontwikkeld en geen mens is standaard.

Een offerte bij allerlei tandartsen laten maken lijkt mij weinig zinvol. Je wilt toch eerst weten of zij veilig amalgaam verwijderen. Die zijn er niet veel. Lijkt me wel erg toevallig als de tandarts om de hoek ook de cleanup gebruikt.
Langzame boor (standaard worden snelle boren gebruikt die meer hitte veroorzaken en dus meer metaaldampen)
http://www.amalgaam.be/sanering.php

Ik ben zelf naar Duitsland gegaan voor het verwijderen van het amalgaam.
Voor zover ik weet de enige die ook lucht aan de patient toedient tijdens de behandeling.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor berg444 » ma maart 20, 2006 11:00 am

Later realiseerde ik me het volgende:

Kwik wordt ook via het tandvlees en tandbot opgenomen in het lichaam.
Door intensief te ontgiften terwijl je nog vullingen hebt kan deze opname in het lichaam versterkt worden. En dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Ik denk dat je voordat amalgaam is verwijderd in het geheel geen bijwerkingen moet ervaren van ontgifting.

Vitamine c mag bij inname niet in aanraking komen met het gebit. De gewone vitamine c is veel te zuur.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Sandra » ma maart 20, 2006 9:17 pm

Ik weet waar ik mee bezig ben.
Verschillende tandartsen aflopen voor een offerte vindt ik juist wel heel zinvol. De reden dat ik dit doe heb ik al gezegt. misschien vindt jij dat onzin maar ik niet.
Ik wil dat de tandarts de soort vulling gebruikt die ik wil (glasscarbomer) en voor het verwijderen van de vullingen moet hij een langzame boor en claenup gebruiken. Lijkt mij logisch.

Volgens mijn biologisch arts moet ik dus wel ontgiften voordat de vullingen vervangen zijn. Misschien dat mensen zonder ME dat niet hoeven maar ik doe wat voor mij het beste is.
Ook volgens "Almalgaam Vrij Nederland" is het het beste dat je voordat je de vullingen laat vervangen aan het ontgiften bent.
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

Berichtdoor berg444 » ma maart 20, 2006 9:48 pm

Sorry, ik heb mijn antwoord niet zo heel duidelijk omschreven.
Natuurlijk is ontgiften voor de sanering aan te bevelen.
Dit is meer een persoonlijke mening dat ik jouw lijst van middelen wat erg intensief vind. Gelukkig hebben we internet en ben je inmiddels al heel goed op de hoogte. Dat kon ik uit jouw verhaal aanvankelijk niet goed beoordelen.
Ik juich het juist toe om zeer kritisch te zijn bij de keuze van een tandarts. Alleen kwam het bij mij over dat je prijsopgaves gaat vragen alvorens te weten of ze aan jouw voorwaarden voldoen. Laat het ons weten als het gelukt is en wat jouw ervaringen zijn met de sanering en andere zaken.
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Sandra » ma maart 20, 2006 10:02 pm

Is goed Ellie.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Misschien was ik inderdaad niet duidelijk, sorry. Hoeveel het gaat kosten maakt mij niet uit. Als ik maar van de amalgaam afkom op een goede manier en dat ik er iets goeds voor terug krijg. En het belangrijkste vindt ik nog om van de ME af te komen.
Ik heb er vertrouwen in.

En natuurlijk breng ik verslag uit.
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

Berichtdoor Sandra » vr apr 14, 2006 11:38 pm

Ik ben gestopt met het ontgiften na overleg met mijn behandelend arts. Ben erg achteruit gegaan.
Mijn bloeddruk is 90/60, is dus heel erg naar.
Heb deze week niet kunnen werken.
Amalgaam maakt meer kapot dan je lief is !!!
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

stoppen met ontgiften

Berichtdoor berg444 » di apr 18, 2006 10:28 pm

Beste Sandra,

Jammer om te horen dat je achteruit bent gegaan.
Ik had (heb?) ook last van lage bloeddruk.
Blijf veel drinken . Maar dat doe je vast al.
Neem veel rust en frisse lucht en eet gezond en niet te veel.
Is ook een vorm van ontgifting.
Dat bericht over fluor afgifte in glass carboomer vond ik erg teleurstellend om te horen.

Gelukkig werkt het weer nu een beetje mee.

groeten
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Leonardo » wo apr 19, 2006 12:18 pm

Ellie en Sandra, wat mij opviel aan de behandeling van Van Meerendonk, is dat er een geforceerde ontgifting lijkt plaats te moeten vinden. En daar kleven, zoals Ellie, al stelde meestal grote nadelen aan.
Wanneer iemand met amalgaam in de mond ziek wordt, dan betekent dat meestal dat de ontgiftigingscapaciteit van het lichaam ernstig is teruggelopen en dat er ook tekorten zijn ontstaan aan voor die ontgifting essentiële stoffen zoals b.v. zink en selenium.

Dus ik vroeg me af of er wel eerst gekeken is naar de spiegel van dit soort stoffen alvorens het kwik met die middelen los te maken. Ik ben er geen voorstander van om de ontgifting te forceren en zeker niet wanneer er al sprake is van een uitgeput lichaam. Dan zou ik veel eerder adviseren om voor een lange termijn ontgifting te kiezen. Uiteindelijk is het proces van belast met kwik raken ook iets wat over vele jaren plaatsvindt. Het is onverstandig dat dan met shockbehandeling proberen terug te draaien. Ik denk eerder aan een langdurig gebruik van chlorofylbevattende preparaten.

Het lijkt me ook aan te bevelen om op z’n minst het proces diepgaand met elektronacupunctuur te begeleiden en dan vooral gericht op diagnose van de processen in het lichaam die dan orthomoleculair kunnen worden gestuurd en ondersteund.
Zoals Ellie al stelde, een amalgaambehandeling kan nooit een standaard protocol volgen, maar dient als een maatkostuum aangepast te worden aan de specifieke aspecten van de individuele patiënt.

Sterkte
Leonardo
Leonardo
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 9:42 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Sandra » wo apr 19, 2006 4:00 pm

Hoi Leonardo,

Leonardo schreef:Dus ik vroeg me af of er wel eerst gekeken is naar de spiegel van dit soort stoffen alvorens het kwik met die middelen los te maken.


Er is niet gekeken naar de waarde van bv zink en selenium.

Maar je hebt gelijk, ik ben echt helemaal gaar, nog steeds. Ik stop met drastisch te ontgiften en ga, zo gauw ik weer een beetje kan, op een normale manier ontgiften.
Was gewoon niet goed bezig zo.

Elektroacupunctuur ga ik zeker in overweging nemen.

Bedankt voor de steun.

Groetjes Sandra 8)
Amalgaam maakt meer kapot dan je lief is !!!
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

ontgiften

Berichtdoor berg444 » wo apr 19, 2006 9:37 pm

Probleem is altijd dat je bij ontgiften niet alleen het gif uitscheidt maar ook essentiele bouwstoffen verliest door het ontgiften.
En nu je nog amalgaamvullingen hebt is het "dweilen met de kraan open"
Zou niet graag in jouw schoenen staan. Heb die fase gelukkig gehad.
Maar de eerste stap heb je gezet.

groeten
Avatar gebruiker
berg444
 
Berichten: 33
Geregistreerd: do maart 16, 2006 2:08 pm
Woonplaats: Nederland, bij Nijmegen

Berichtdoor Evita » do apr 20, 2006 10:23 am

Hallo,

Ik kan er ook van meespreken: na iedere DMPS/EDTA-shot moet ik toch anderhalve week rekenen vooraleer mijn 'tekortjes' aan essentiële bouwstoffen terug wat zijn aangevuld. Ik heb ook dat rare gevoel in m'n hoofd en ben veel vermoeider.

Maar als ik je één goede raad mag geven: hoe je ook van plan bent te ontgiften (op de drastische manier of eerder langzaam aan), zorg dat je ZEKER een leverondersteunend middel gebruikt! Ik ben pas na 1 jaar ontgiften zo'n supplement (Silymax) gaan slikken en ben nog steeds verbaasd van wat het tot nu toe al heeft bewerkstelligd. Want wat je lever en nieren moeten dragen is volgens mij 'loodzwaar'.

Groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Sandra » ma aug 07, 2006 10:43 pm

Na 3 maanden ben ik eindelijk weer op het niveau waar ik was voordat ik begon met het ontgiften op de nogal heftige manier.

Ik ben nu bijna 2 weken bezig met ontgiften via mijn eigen methode. Hiervoor gebruik ik dagelijks.
Porfyra Zyme, 3x1 tablet pd
vitamine C, 3x1 tablet pd
Glutathion, 2x1 capsule pd
CFS suport formula, 2x2 tablet pd

Op donderdag 24 augustus ga ik naar mijn eigen tandarts voor de eerste behandeling. Mijn amalgaan laat ik vervangen door composiet.

Naast het ontgiften doe ik aan acupunctuur.
ik hoop zo dat als de zware metalen verdwenen zijn er energie voor in de plaats komt.

Groetjes Sandra 8)
Amalgaam maakt meer kapot dan je lief is !!!
Sandra
 
Berichten: 32
Geregistreerd: vr maart 10, 2006 7:17 pm
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel (NL)

Volgende


Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron