Mijn amalgaam is nu bijna 2 jaar geleden verwijderd.
Sindsdien nagenoeg geen kaakkramp meer gehad.

Ook ben ik van de anti-depressiva enzovoorts af na dit ongeveer 13 jaar bijna voortdurend nodig had.
Ik heb ook geen last meer van een droge huid. Concentratie en conditie is verbeterd.

Vooruitgang gaat op dit moment zo langzaam dat ik het zelf nauwelijks merk. Maar zonder de amalgaamverwijdering had ik niet in staat geweest om vorig jaar te verhuizen. Wat heel hard nodig was om dat ik pal naast de schoorsteen woonde van de energiecentrale en Corus (staalfabriek). De kwikuitstook is daar het hoogst of een van de hoogste van Nederland en met name de laatste jaren.

Vullingen verwijderen ging heel makkelijk. Een tegenvaller waren de 6 ontstekingen die op de foto waren te zien maar waar ik geen pijnklachten van had. Ook bleek er nog een voortand gevuld te zijn met amalgaam in de tandwortel!! In een paar maanden zijn er toen 6 elementen getrokken. En dat heeft diepe gaten achtergelaten en heel veel pijn veroorzaakt. Ik heb gekozen voor trekken omdat ik bv ook op Amerikaanse amalgaamforums las hoe veel gezondheidsproblemen wortelkanaalbehandelingen (dode kiezen) kunnen veroorzaken. En daar had ik er al zoveel van gehad.
Vandaar ook de vele kronen die ik had.
Toen ik ongeveer 14 jaar was ging ik voor het eerst naar de tandarts wegens pijnklachten. Er werden toen 10 gaatjes gevuld met amalgaam. Rapportcijfers kelderden van achten en negens naar zessen en zevens. Later volgden nog meer gaatjes en wortelkanaalbehandelingen. En ben ik bij de kaakchirurg 3 maal behandeld voor abcessen en 2 maal voor verstandskiezen te verwijderen.
Op ongeveer mijn 23ste liet ik mijn tanden rechtzetten door een orthodontist. Er moesten 2 elementen getrokken worden. Toen ik de beugel kreeg verslechterde mijn gezondheid drastisch. Een klein onzichtbaar beugeltje bleef jaren zitten. Vele jaren volgden van arbeidsongeschiktheid. Later kreeg ik er 2 gouden kronen bij en opnieuw verslechterde mijn gezondheid. Door de verschillende metalen zijn er extra kwikdampen vrijgekomen. En door de vele tandartsbehandelingen is er ook veel kwik vrijgekomen.
Mijn vertrouwen in de mensen en speciaal in de overheid heb ik voor een groot deel verloren.
Voor ontgifting heb ik veel supplementen gebruikt zoals:
vitamine c (hoge doseringen)
betacaroteen
magnesiumtaurate
L-tryptophaan
hoge dosering vitamine b12 injecties (omstreden bij kwikvergiftiging)
zink
vitamine b6 (p5p)
Selenium
Op dit moment slik ik geen supplementen meer.
Ik eet voornamelijk biologisch. En hoop door gezond te leven langzaam verder vooruit te gaan.
Ik hoop ook meer bekendheid te verspreiden over het kwikprobleem.[/img]