Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Amalgaam vergiftiging?

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Amalgaam vergiftiging?

Berichtdoor Henny » zo jul 17, 2005 3:50 pm

Goedemiddag,

Zal meteen met mijn verhaal beginnen.

Een aantal weken gelden ben ik in een maand tijd een paar maal bij de tandarts geweest voor het hervullen van een drietal vullinkjes in mijn voortanden. Ook een gebitsreiniging was onderdeel van de behadeling.
Bij de gebitsreiniging merkte ik (bij het naspoelen) dat er stukjes amalgaam bij zaten. Het is daarom volgens mij zeer mogelijk dat ik ook wat stukjes heb ingeslikt.

1 a 2 weken daarna zijn de klachten begonnen waar ik nu de laatste twee weken mee kamp:

* Stijfheid in de nek
* Gevoel dat ik niet genoeg zuurstof binnen krijg
* Alsof iemand mijn keel dichtknijpt
* Ben erg snel moe(1 keer trap naar beneden)
* De hele dag lamlendig
* Kreeg afgelopen donderdag extreme aanval van Hyperventilatie

De klachten zijn voortdurend en houden aan. Volgens de huisarts is het gewoon hyperventilatie, dus mag ik naar de fysiotherapeut.
Kan het zijn dat mijn klachten verband houden met een kwikvergiftiging die is veroorzaakt door het inslikken van kleine stukjes amalgaam?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Met vriendelijke groet,
Henny
Henny
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo jul 17, 2005 11:48 pm

Welkom op ons forum Henny,

Het is onmogelijk met zekerheid te zeggen waar je klachten vandaan komen.
Je tandbehandeling kan er wel mee te maken hebben. Als je stukjes amalgaam binnenkrijgt, worden die zelf normaal wel uitgescheiden met de ontlasting, maar het wil toch zeggen dat er aan je amalgaamvullingen gewerkt is en dat kan flink wat kwik afscheiden. Vraag gerust uitleg aan je tandarts over waar hij/zij mee bezig is.
De vraag is vooral wat je nog van amalgaam in je mond hebt. En dat is niet altijd zichtbaar, want over sommige vullingen wordt een laag met een ander materiaal gelegd.
Ook amalgaamvullingen die ongemoeid worden gelaten, lekken kwik in je lichaam. Maar deze behandeling zou de giftige druppel kunnen zijn die de acute verschijnselen veroorzaakte.
Een duidelijke evaluatie door een bio-tandarts lijkt me aangewezen.
http://www.amalgaam.be/biotandartsen.php
En best ontgiften, maanden voordat je met de verwijdering van amalgaam begint.
Fysiotherapie kan zijn nut hebben, maar het neemt de oorzaak niet weg.

Veel succes met je speurtocht en hou ons op de hoogte. :wink:

Groetjes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » zo aug 14, 2005 5:41 pm

Beste Pieter,

Hartelijk dank voor je bericht.
We zijn inmiddels een aantal weken verder, komende dinsdag is het 7 weken geleden dat ik voor het eerst last kreeg van nogal beangstigende symptomen. Maar de zoektocht is nu hopelijk ten einde, m'n vermoeden bleek mogelijk te kloppen.

Heb sinds mijn laatste bericht 3 verschillende huisartsen benaderd. De eerste arts gaf aan dat ik aan hyperventilatie leed, kreeg een a4'tje mee met ademhalingsoefeningen. Geen verbetering. De tweede arts gaf aan dat het hyperventilatie was en een moeilijke ademhaling door het roken, kreeg een verstuiver om de luchtwegen te verwijden. Geen verbetering, klachten werden heftiger door gebruik van verstuiver. De derde arts ging mee met de tweede arts, kreeg een andere verstuiver mee. Geen verbetering, ook deze verstuiver verergerde de klachten. Vorige week bij de bedrijfsarts geweest omdat ik niet optimaal kon werken. Deze zei dat het niet door het roken kwam maar door een verkeerde ademhaling, mogelijk veroorzaakt door stress. Hij stuurde me door naar een psycholoog. 2 uur met de psycholoog gekletst die me daarna aanraadde om toch goed de ademhalingsoefeningen te blijven doen. Ondertussen loop ik tevens bij de fysiotherapeut.


Gisteren tijdens het eten kwam een groot stuk amalgaamvulling los uit een kies. Na deze uit mijn mond gevist te hebben was de belangrijkste klacht(verkramping van de spieren in de keel en slokdarm) binnen enkele minuten verdwenen, eindelijk na bijna 7 weken. Ik voel me wel nog erg vreemd maar daarnaast ook opgelucht. Morgen maak ik een nieuwe afspraak met de huisarts om te kijken hoe nu verder te handelen.

Tot zover. En nogmaals bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,
Henny
Gast
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » zo aug 14, 2005 5:56 pm

Beste Henny,

Wel een treffende situatie nietwaar?
Amalgaam weg, kwaal weg. :)

Ik vrees wel dat, zolang je bij de "reguliere" artsen en tandartsen om advies gaat vragen, de kwikvergiftiging normaal gezien niet serieus wordt genomen. Bovendien worden voor behandeling dikwijls lichaamsonvriendelijke middelen gebruikt, waardoor weer nieuwe kwalen worden voorbereid. Die komen dan later "onverklaarbaar uit de lucht vallen" en zo gaat dat maar door. Ik zou je dus aanraden om bij goede (!) natuurartsen en bio-tandartsen te gaan, die de gehele mens behandelen volgens de natuurwetten, dus met natuurlijke middelen.
Da's mijn visie maar hoor.

Succes,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Henny » zo aug 14, 2005 6:40 pm

Hallo,

Ja, stel je voor het stukje had niet losgelaten :shock: . Begon het zelfs bijna te geloven dat het allemaal gewoon tussen de oren zat.

Ik neem je raad zeker ter harte, je zult er meer van weten dan ikzelf. Ik ga me eens verdiepen in de natuurartsen. En nu zo snel mogelijk ook de rest van de amalgaam-vullingen laten verwijderen. Had vroeger niet zo veel aandacht voor het onderhoud van mijn gebit, dus het zijn er nog een stuk of 5-6.

Ik hou je op de hoogte ;)

Vriendelijke groeten,
Henny
Henny
 

Berichtdoor Pruis » za nov 18, 2006 4:09 pm

Beste Henny,

Hoe zit het nu met de verwijdering van de amalgaam en de klachten? Bij mij heeft de natuurdokter amalgaamvergiftiging vastgesteld en in het ziekenhuis zeggen ze hyperventilatie.
Pruis
 
Berichten: 11
Geregistreerd: wo nov 15, 2006 12:28 am



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron