Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Nieuw

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Nieuw

Berichtdoor Ann » ma jul 28, 2008 12:56 pm

Hallo,

Ik stel me even voor. Ik ben Ann, 30 jaar, gehuwd en heb een dochter van 4. Ik woon in Diepenbeek.

Nadat ik het boek ''homo energeticus'' heb gelezen, heb ik besloten de 2 amalgaamvullingen die ik nog heb, te laten verwijderen. Ik heb gezocht naar een bio- tandarts die dit vieze werkje, toch met enige zorgvuldigheid zou willen uitvoeren. Ik hoop dat ik er goed mee doe door er speciaal voor naar Diest te rijden.

Sinds enkele jaren kamp ik met een energietekort, chronische pijnen en een lage weerstand. Het leven is te kort om het op die manier te leven, dus ben ik enkele maatregelen aan het nemen om mij terug beter te voelen, waaronder het verwijderen van mijn vullingen. Ik sta daarbij goed onder toezicht van mijn homeapatische arts, die mij zal helpen te ontgiften.

Mijn echtgenoot echter, heeft zeker 10!!!!!! vullingen ( ocharme :!: ) en ik wil eigenlijk dat hij ze ook met enige voorzichtigheid laat weghalen. Mag dit in een korte periode van bijvoorbeeld enkele maanden? Ik wil ook dat híj gezond blijft.

Ik hoop dat ik een goede beslissing heb genomen.......?

Groetjes,
Ann.
Ann
 
Berichten: 1
Geregistreerd: ma jul 28, 2008 10:11 am

Berichtdoor admin-amalgaam.be » ma jul 28, 2008 7:57 pm

Welkom Ann op ons forum,

Proficiat met je beslissing. Wij gaan ervan uit dat in principe amalgaamvullingen voor iedereen nadelig zijn en in geen enkele mond thuishoren. Kwik is een groot gif dat wettelijk niet in het milieu mag geloosd worden. In de mond dus wel! :roll:
Ook al voelt men de gevolgen nog niet, vroeg of laat kan het immuunsysteem aangetast worden en krijgt men allerlei kwalen. Al worden die dikwijls niet herkend als gevolg van amalgaam.

10 vullingen is niet ongewoon, maar daarom niet minder ongezond.

Belangrijk hierbij is:
    - bewustzijn van het gevaar van amalgaamvullingen
    - goede begeleiding door iemand die vertrouwd is met deze problematiek
    - uitvoering door een bio-tandarts (zie onze lijst op de site)
    - voldoende recuperatietijd tussen de verwijdersessies

Hoeveel tijd er tussen de verwijderingen ligt, is een persoonlijke kwestie en dient zorgvuldig bestudeerd te worden door bio-begeleider en bio-tandarts (ideaal is als deze hierover met elkaar overleggen). Een "algemene" manier is dat men per kwadrant werkt, bv linksonder, rechtsonder, linksboven, rechtsboven, per sessie. We hebben weet van mensen die ongeduldig alles gelijk lieten doen en dan heel ziek werden. Ontgifting is belangrijk, maar de lever, nieren e.d. moeten het wel aankunnen.

Best goed informeren via o.a. deze site, zodat hij weet waaraan hij begint.

Succes voor jullie beiden!
Laat maar weten hoe het loopt, als je wil.

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Kimmeke » ma sep 01, 2008 1:33 pm

Hoj Ann,

Ik ben hier ook nog maar pasgeleden aanbeland.

Sinds enkele maanden heb ik weer meer stress (dus nog meer als anders :cry: ). 2 weken geleden heb ik rechts een amalgaamvulling laten uitboren en opnieuw laten steken omdat ze gebarsten was.

Nu merk ik dat ook mijn rechteroog minder goed ziet als het wat donker wordt. Ik had dit links al wat en heb ook de indruk dat dit sinds enkel maanden nog wat slechter is geworden. Ook heb ik het gevoel dat ik meer spierspanning op mijn kaken heb waar ik de tand heb laten vullen.

Nu is het zo dat ik enkele maanden geleden naar de tandarts ben gegaan omdat een stuk van mijn vulling was gebroken links en een lichte pijn had. Ze heeft die dan wat uitgeboord en opnieuw opgevuld. Maar pijn is nog een maand blijven bestaan en dan spontaan weggegaan. Op enkele maanden tijd was deze pijn weer enkele keren terug gekomen en spontaan weggegaan. Ook heb ik het gevoel dat er links spierspanning op mijn kaak zit. Daarom maar terug afspraak gemaakt met tandarts 2 weken geleden. Ze heeft fotos genomen maar links was alles in orde enkel rechts waar ik nog geen last heb wel 2 gebarsten vullingen. Dus eentje heeft zal al opgevuld en de andere moet ik binnen 2 weken laten doen.

Maar omdat ik voor werk veel achter de PC zit en mijn ogen dus belangrijk voor me zijn kwam ik op het idee om een te googlen of er mogelijk verband kon zijn tussen die vullingen (amalgaam) en mijn symptomen.

Dus op deze site terecht gekomen en dadelijk enkele uren gelezen en video's bekeken. Ik moet zeggen dat ik enkele dagen serieus gestresst ben geweest met het idee dat die amalgaam vullingen wel eens een grote oorzaak zouden kunnen hebben op veel van mijn symptomen (onverklaarbare stress, regelmatig neerslachtige gevoelens, regelmatig keelpijn, slecht zicht ook al is volgens de oogarts de bril in orde, spierpijnen, regelmatig hoofdpijn, spanning op mijn kaken)

Maar ik lees echter ook regelmatig dat sommige zeggen last te hebben met witte vullingen (vooral tandpijn) en voordien met die amalgaam nooit last te hebben gehad. Nu heb ik dus alvast aan afspraak gemaakt bij een biotandarts in de buurt (Geel, Erna Andries omdat dit diegene is die in je lijst staat). Ik heb van't weekend toevallig gehoord dat mijn buurman er ooit eens geweest is toen hij nog in Geel woonde maar dat ze niet al te zacht te werk gaat. Hopelijk valt het dus mee want ik heb zo al wat bang van de tandarts. Mijn huidige is wel een hele lieve en stelt me goed op mijn gemak.

Nu vraag ik me af of die bio tandartsen steeds vooraf testen of je misschien niet ook allergisch bent tegen andere soorten vullingen zodat ze dadelijk de juiste soort kunnen steken.

Aangezien mijn vroegere orthodontist dat zilver blijbaar mooi vond en me op mijn 12 jaar buiten een beugel met blokjes op de tanden ook versiert heeft met een laagje amalgaam op al mijn kiezen (10 stuks) zal het wel een hele karwij zijn om ervan af te geraken.

Sinds ik afgestudeerd ben, ben ik ook overgegaan naar zoveel mogelijk gezonde dingen te eten en naar homeopaat te gaan. Maar om een of andere reden lijkt het niet op te brengen wat ik had gehoopt. De homeopaat gebruikt ook een soort toestel dat sterk lijkt op de Vega test om de toestand van de organen te bepalen en meldt me telkens dat ik weer veel heb moeten nadenken want de meting die slaat op mijn hoofd slaat telkens tilt. Zou dit misschien op een amalgaamvergiftiging kunnen wijzigen? De homeopaat heeft er in ieder geval nog nooit iets van gezegd. Ik ga het hem in ieder geval volgende keer eens vragen.

Ik ben nog maar 30 en als die stress telkens blijft stijgen i.p.v. dalen weet ik niet goed wat te beginnen. Stiekem hoop ik op deze site gevonden te hebben wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn waarom ik na al mijn pogingen steeds weer herval. Ik hoop alvast dat ik niet nog meer last ga krijgen van andere dingen als ik mijn vullingen wil laten veranderen.

Groetjes,
Kimmeke
Kimmeke
 
Berichten: 16
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 1:30 pm
Woonplaats: Mol

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di sep 02, 2008 8:54 pm

Hello Kimmeke,

Het is niet eenvoudig om de meest geschikte bio-tandarts te vinden. Onze lijst is zonder garantie. ;-) De perfecte zal wel niet bestaan.
Volgens mij kun je gerust een afspraak maken voor een raadpleging, waarbij je op voorhand stelt dat je je hele mondtoestand wil evalueren en mogelijke oplossingen bespreken, voorlopig zonder al iets te doen, om dan nadien te beslissen wat je allemaal wil, omdat je het te belangrijk vindt. Een goede tandarts zal dat wel begrijpen.

Sommige tandartsen kunnen je testen (electro-acupunctuur) op reacties tegen alternatieve vullingen, maar bij mijn weten geven die toch weinig problemen en worden ook permanent verbeterd in kwaliteit, door de fabrikanten. Soms hoor je wel van lichte hormoonstoringen ...
In ieder geval is kwik uit amalgaam veel en vele malen giftiger dan om het even wat.

Natuurlijk moet je bij een "kwikbewuste" dokter en tandartsen ten rade gaan, maar op het eerste gezicht heb je toch een zware belasting van kwik in de mond.
Je genoemde symptomen zijn er dan ook naar en klinken heel typisch.
Van de slechte invloed kan je dus wel zeker zijn en het zal enkel erger worden tot je alles hebt laten verwijderen. Kwik werkt immers dikwijls langzaam en onopvallend tot het nog moeilijk te ontkennen is.

Maar doe het zeker met ondersteuning van goede raadgevers die met amalgaam-kwik-belasting ervaring hebben, ook ivm de zo belangrijke langzame ontgifting.
Veel informatie hierover vind je alvast op onze site.

Succes en hou ons op de hoogte als je wil,

Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron