Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Komboecha-forum

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

Komboecha-forum

Berichtdoor Laura Duflou » di mei 31, 2005 2:30 pm

Ik weet niet of het Komboecha-forum (Pillie Willie) een betrouwbare link is.
Daar komen enkel positieve ervaringen aan bod.
Idem voor het prikbord op de komboecha.pagina.nl.
Beide websites worden verzorgd door dezelfde persoon.
Kritische personen worden ofwel van het forum geweerd ofwel met nepargumenten aangevallen.
Ik denk dat je uitermate op je hoede moet zijn.

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Re: Komboecha-forum

Berichtdoor Gast » di mei 31, 2005 4:10 pm

[quote="Laura Duflou"]Ik weet niet of het Komboecha-forum (Pillie Willie) een betrouwbare link is.
Daar komen enkel positieve ervaringen aan bod.
Idem voor het prikbord op de komboecha.pagina.nl.
Beide websites worden verzorgd door dezelfde persoon.
Kritische personen worden ofwel van het forum geweerd ofwel met nepargumenten aangevallen.
Ik denk dat je uitermate op je hoede moet zijn.

Laura[/quote]

kan je eens wat voorbeelden noemen van nepargumenten of personen die daar geweerd worden?

Heb je ervaring met kombucha?
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » di mei 31, 2005 4:23 pm

Ik heb geen ervaring met Komboecha.
De personen / nepargumenten kun je gemakkelijk zelf terugvinden op de vermelde fora.

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Re: Komboecha-forum

Berichtdoor admin-amalgaam.be » di mei 31, 2005 8:50 pm

[quote="Laura Duflou"]Ik weet niet of het Komboecha-forum (Pillie Willie) een betrouwbare link is.
Daar komen enkel positieve ervaringen aan bod.
Idem voor het prikbord op de komboecha.pagina.nl.
Beide websites worden verzorgd door dezelfde persoon.
Kritische personen worden ofwel van het forum geweerd ofwel met nepargumenten aangevallen.
Ik denk dat je uitermate op je hoede moet zijn.

Laura[/quote]

Ok, bedankt Laura. Ik zal het observeren ... :shock:

Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 9:36 am

Laura Duflou schreef:Ik heb geen ervaring met Komboecha.
De personen / nepargumenten kun je gemakkelijk zelf terugvinden op de vermelde fora.

Laura


Had je onderstaande thread oon al gezien?

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=2633
Gast
 

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 9:42 am

Laura Duflou schreef:Ik heb geen ervaring met Komboecha.
De personen / nepargumenten kun je gemakkelijk zelf terugvinden op de vermelde fora.

Laura


Kan je me even helpen met die nep argumenten en personen die geweerd worden, ik kan ze niet vinden op het Pillie Willie kombucha forum.
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » wo jun 01, 2005 9:54 am

Zie de thread die je zelf hebt aangehaald . Die persoon is daar van het forum geweerd.
Nepargumenten vind je terug op het ander forum.
Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 2:43 pm

Laura Duflou schreef:Zie de thread die je zelf hebt aangehaald . Die persoon is daar van het forum geweerd.
Nepargumenten vind je terug op het ander forum.
Laura


Welke persoon is van het forum geweerd?

Ik zie niet dat er iemand van het forum geweerd is. Ik zie wel het volgende staan:

"Uiteraard mag er gesproken worden over een eventuele negatieve kant van de Kombucha=medaille, daar is het tenslotte een forum voor."
Gast
 

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 2:44 pm

Laura Duflou schreef:Zie de thread die je zelf hebt aangehaald . Die persoon is daar van het forum geweerd.
Nepargumenten vind je terug op het ander forum.
Laura


Welk andere forum is dat?
Gast
 

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 2:47 pm

Anonymous schreef:
Laura Duflou schreef:Zie de thread die je zelf hebt aangehaald . Die persoon is daar van het forum geweerd.
Nepargumenten vind je terug op het ander forum.
Laura


Welk andere forum is dat?


Je bedoelde zeker deze: komboecha.pagina.nl
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » wo jun 01, 2005 2:54 pm

De persoon die van het forum geweerd is is Tom Schoepen.
Het andere forum is inderdaad kombucha.pagina.nl

Ik weet zelf niet wat ik van de hele kombucha-problematiek moet denken.
Feit is dat ik wanhopig op zoek ben naar een betrouwbare manier om te ontgiften en dat ik probeer kritisch te blijven wanneer iemand de lofzang zwaait over een of ander product.


Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 3:13 pm

Laura Duflou schreef:De persoon die van het forum geweerd is is Tom Schoepen.
Het andere forum is inderdaad kombucha.pagina.nl

Ik weet zelf niet wat ik van de hele kombucha-problematiek moet denken.
Feit is dat ik wanhopig op zoek ben naar een betrouwbare manier om te ontgiften en dat ik probeer kritisch te blijven wanneer iemand de lofzang zwaait over een of ander product.


Laura


Waaruit blijkt dat hij geweerd is dan?

Ik zie wel staan:

"Toch is het goed dat er sommige mensen zo kritisch zijn (tot een bepaalde hoogte natuurlijk, een discussie moet wel constructief blijven).

Er wordt namelijk best wel een heleboel onzin beweerd, waar ook nog eens grof geld mee verdient wordt, daar is iemand ook niet mee geholpen, integendeel zelfs. De voorbeelden die Tom (Sisyphus) aanhaalde over een therapeut € 400,= per uur, is er daar een van.

Dit soort kritiek maakt jezelf weer wat scherper, en wat mooi zou zijn is als door dit soort discussies uiteindelijk wel een duidelijk beeld naar voren komt betreffende de Kombucha.

Ik heb na de discussie op het forum nog wat gemaild met Tom (voorzetting discussie), en uiteindelijk blijkt dan dat zijn "bezwaren" zich vooral richten tegen het thuismaken van de Kombucha, omdat dit de nodige "gevaren" met zich mee zou brengen. Dit beeld is dan gebaseerd op uitspraken van instanties zoals (FDA, voedingscentrum etc.), alleen is niet altijd even duidelijk waar deze instanties het op hebben gebaseerd.(Elkaars berichten? Eigen onderzoek?). En dat is wel weer het uitzoeken waard.(Wat ook gaat gebeuren).

Punt blijft, en dat kan niet vaak genoeg gezegd worden, dat hygiëne (!!), een sleutelrol speelt in alle waarschuwingen, en negatieve berichten. Dat Tom daar dan sceptisch over is, is dan ook niet verkeerd omdat het wel om de gezondheid van mensen gaat.

Dat hij dat niet altijd even "subtiel" deed, ben ik met je eens , maar ik ben wel blij dat het uiteindelijk toch netjes is afgerond."


Lijkt mij dus niet dat hij geweerd is van dat forum.
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » wo jun 01, 2005 3:51 pm

Lees het bericht van 24/06/04 op het prikbord van Kombucha.pagina.nl en daar zul je merken dat Thom(as) zelf aangeeft dat hij van het forum van Pillie Willie geweerd is.
En ... eerlijk gezegd : voor mij eindigt deze discussie hier, hoor !

Ik probeer genezing te vinden voor mijn amalgaamproblematiek en ik blijf kritisch tegenover elk soort therapie !

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Berichtdoor Gast » wo jun 01, 2005 4:41 pm

Laura Duflou schreef:Lees het bericht van 24/06/04 op het prikbord van Kombucha.pagina.nl en daar zul je merken dat Thom(as) zelf aangeeft dat hij van het forum van Pillie Willie geweerd is.
En ... eerlijk gezegd : voor mij eindigt deze discussie hier, hoor !

Ik probeer genezing te vinden voor mijn amalgaamproblematiek en ik blijf kritisch tegenover elk soort therapie !

Laura


Maar je moet in je kritisch zijn niet doorslaan. Ik ken dat kombucha forum en de moderator daar gaat zorgvuldig om met kritiek.
Hij gaat ook inhoudelijk in discussie met mensen van het voedingscentrum endergelijke, dus hij is niet vies van kritiek.
Als je kritisch bent zou je ook kritisch kunnen kijken hoe die Tom zich manifesteerde op dat forum. Gaat hij de discussie eerlijk en fatsoenlijk aan of is hij alleen maar uit om negativiteit te uiten?

Bijvoorbeeld op het prikbord van Kombucha.pagina.nl schrijft die Tom ook:
"Bob Hornstra (arts)" blijkt een "homeopatisch arts" te zijn. Een kwakzalver die het moermandieet aanprijst.

Niet een echt positieve manier om discussie te voeren lijkt me. Mensen uit maken voor kwakzalver endergelijke.

Dat jezelf kritisch bent daar is geen probleem mee, maar om dan meteen negatief te gaan doen over een forum en iemand die veel energie steekt in het kosteloos helpen van anderen, lijkt me geen goed idee.
Gast
 

Berichtdoor Laura Duflou » wo jun 01, 2005 5:09 pm

Zoals ik al zei : voor mij is de discussie gesloten .

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron