Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Boek over amalgaam

Hier is plaats voor alle vragen en opmerkingen ivm amalgaam, kwik, enz., die niet in de andere forums passen.

Moderator: admin-amalgaam.be

Boek over amalgaam

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za mei 21, 2005 3:00 pm

Weet er iemand van jullie een "actueel" boek over de gevaren van amalgaam in het Nederlands ? Dus wel nog verkrijgbaar in de boekhandel.

Alvast bedankt,
Pieter
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Boek over amalgaam

Berichtdoor Evita » za jun 04, 2005 9:01 pm

admin-amalgaam.be schreef:Weet er iemand van jullie een "actueel" boek over de gevaren van amalgaam in het Nederlands ? Dus wel nog verkrijgbaar in de boekhandel.

Alvast bedankt,
Pieter


Hallo,

Ik ben na jarenlang zoeken en afzien ook te weten gekomen dat ik een kwiklijder ben (zowel via Melisatest, batterijmeting tanden als DMPStest aangetoond). Om een idee te geven: ik heb EN een (genetische) OVERgevoeligheid voor kwik EN een overbelasting aan kwik van 178 (accepatbele waarden zijn tussen 0 en 1,7). Ook van zilver ben ik voorzien in ooovervloed! Ben nu volop bezig met ontgiften (intraveneus dmps, 1maal per maand), nadat (en tijdens) ik mijn 10 vullingen heb laten verwijderen bij een biologische tandarts uit de lijst op deze site.
Ik wil evt. wel meewerken aan de opheffing van het taboe rond amalgaam (en z'n zogezegde onschadelijkheid), want het gevoel telkens op te lopen tegen een MUUR van ongeloof komt me al lang de oren uit! Hou trouwens ook een soort dagboek sinds de kwik aan't licht kwam, kwestie van geheugensteuntje (want het geheugen, dat is een groot probleem bij mij).

Maar om je misschien wat verder te helpen ivm de boeken, heb je deze al eens geprobeerd (gevonden op het net, nog niet kunnen lezen):

*Vitaal zonder giftige vullingen (Roy Martina)
*Als tanden konden kiezen (Caffin M., Ankh-Hermes Uitg., 2001)
*De giftige tijdbom (de schadelijke invloed van amalgaamvullingen op het menselijk lichaam, Sam Ziff)

En als jij toevallig interessante literatuur zou kennen, mag je die ook altijd geven. Ik sta nog steeds open voor nieuwe weetjes, hoewel ik ondertussen wel het gevoel heb het Net te hebben doorwoelt (en het feit dat je kwiklijder bent, maakt je naturrlijk ervaringsdeskundige!)

Groeten,

Evita
Evita
 

Berichtdoor admin-amalgaam.be » za jun 04, 2005 9:30 pm

He Evita,

Welkom hier.

Jij hebt wel een flinke dosis ongewenst spul te verwijderen blijkbaar :-(
Daarom begrijp ik dat je met o.a. het drastische DMPS werkt. Ben benieuwd hoe het uitwerkt, want ik hoor daarover ook nadelen ...

Bedankt voor de boeken-informatie. Ik had al gezocht naar boeken maar vond niets actueels in het Nederlands. Dus ik zou al blij geweest zijn met één en jij weet er drie! De titels zeggen veel. Ik ga dit op onze homepage vermelden.

Het is een heel goed idee om hier mee te werken aan de verspreiding van informatie. Wat mij vooral opvalt is dat het niet evident is om de aandacht te vestigen op dit probleem bij mensen die er totaal niet van op de hoogte zijn. Logisch ook door de algemene consensus dat het onschadelijk zou zijn.
Eens die mensen dan op ontdekkingsreis gaan op het net vonden ze voor Vlaanderen amper informatie en "community". Tot hiertoe. Vanaf nu zou dit moeten veranderen :D Maar daarvoor hebben we inderdaad een aantal gemotiveerde "ervaringsdeskundigen" nodig om dit op snelheid te trekken.
Dus je kan hier naar hartelust je verhalen kwijt, alle vragen stellen en andere beantwoorden.
We zijn nog maar pas begonnen ...

Ik wens je alvast een vlotte regeneratie toe,
Pieter,
een kwikke amalgaam.be administrator
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Berichtdoor Laura Duflou » zo jun 05, 2005 10:08 am

Hallo Evita,
mag ik vragen waar je precies die testen hebt laten uitvoeren ?
En hoe verloopt de ontgifting via DMPS ?

Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw behandeling.


Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Ontgifting via Dmps-Dtpa

Berichtdoor Evita » zo jun 05, 2005 11:37 am

[quote="Laura Duflou"]Hallo Evita,
mag ik vragen waar je precies die testen hebt laten uitvoeren ?
En hoe verloopt de ontgifting via DMPS ?

Ik ben zeer geïnteresseerd in jouw behandeling.


Laura[/quote]

Hallo Laura en co,

Ikzelf heb de diagnose gekregen via mijn homeopaat te Hechtel (wie ik zeeer dankbaar ben). De 'provocatietest' (belasting in urine) en ontgifting doe ik in Tienen bij een orthomoleculaire geneesheer.
Vooreerst werden (met tussenpozen van 3 tot 4 weken) telkens 2 amalgaamvullingen verwijderd door een biologische tandarts, tot ik van alle 10 vullingen verlost was.
In de voormiddag was ik dus bij de tandarts in behandeling en in de namiddag in Tienen (Dmps/Zn-Dtpa intraveneus).

Ikzelf reageer tijdens de 2e spuit (die oa kwik bindt en naar buiten haalt) vooral hevig: benauwd gevoel, misselijk, verschrikkelijk moe en soms ook emotioneel. Meestal is dat ellendige gevoel na enkele uren grotendeels over (de werking van de spuiten blijft immers actief gedurende ca. 3 u). Ook de dagen na de behandeling voel ik me vaak 'groggy' en verhevigen mijn klachten (logisch, als je weet dat die spuiten niet alleen zware metalen verwijderen uit je lichaam, maar tevens belangrijke bouwstoffen zoals bv. calcium en magnesium!!).
Het is dan ook te begrijpen waarom die Dmps-methode zo 'omstreden' is (ikzelf heb er ook vaak moeite mee: is dit nu wel de beste manier om van die shit vanaf te geraken?).
Het is ook van extreem belang dat je -naast je chelatiesessies- de nodige voedingssupplementen inneemt om de verloren hoeveelheden vitaminen en mineralen terug aan te vullen. Calcium maak je zelf vrij gemakkelijk terug aan (bv. via voeding), maar selenium en zink zijn onmisbaar voor het herstel van je immuunsysteem en maak je niet zomaar aan.

Ikzelf neem de volgende zaken bij in:

*Porfyra Zyme Forte (reiniging darmstelsel, darmprobleem is immers bij mij de klacht die mij het meest ondermijnt)
*ADHS (ondersteuning bijnierfunctie)
*Selenium Zyme Forte (extra selenium)
* More Energy (alg. vitamine en mineralenpreparaat, zodat ik niets tekort kom, bevat oa Zink, Magnesium, Siberische Ginseng, Q10, vit B's en M, etc.)
Oh ja, 2 maanden voor ik met de chelatiesessies begon, nam ik Mercury Detox in (om de lever preventief al wat te ontgiften en klaar te maken voor het 'grote werk').

Maar ja, dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van persoon tot persoon. ik was heel fel verzwakt toen en nog niet klaar voor chelatie volgens mijn homeopaat.

Hoop dat jullie hier al mee verder kunnen!
Je kan er maar wat aan hebben. Ik ben niet langer van plan mijn mond te houden en te doen of er "geen vuiltje in de 'mond' is."
Ik ben alleen eens curieus wat de volgende maanden gaan brengen, nu de 'bron' uit mijn mond is en de spuiten volop kunnen inwerken op de depots in het lichaam!
Hou jullie alvast op de hoogte!

Lieve groeten,

Evita
Evita
 
Berichten: 15
Geregistreerd: za jun 04, 2005 9:13 pm

Berichtdoor Laura Duflou » zo jun 05, 2005 5:47 pm

Hallo Evita,
bedankt voor de uitvoerige informatie !
Veel moed en beterschap toegewenst !

Laura
Laura Duflou
 
Berichten: 49
Geregistreerd: vr mei 20, 2005 8:23 am

Re: Boek over amalgaam

Berichtdoor newenergy » vr apr 07, 2006 6:29 pm

admin-amalgaam.be schreef:Weet er iemand van jullie een "actueel" boek over de gevaren van amalgaam in het Nederlands ? Dus wel nog verkrijgbaar in de boekhandel.

Alvast bedankt,
Pieter



Goedenavond Pieter
Dit (onderstaand) las ik in de nieuwsbrief van Roy Martina.
Ik hoop dat dit bericht je bereikt.
Groet Evelien.


Tot slot het laatste nieuws voor dit moment :
ik schrijf al weer meer dan 15 jaar boeken en een aantal titels is niet langer meer verkrijgbaar in de boekhandel. Er is nog steeds vraag naar een aantal oudere bestsellers zoals "Vitaal met angst",
Vitaal zonder giftige vullingen", "Emotionele Vluchteling", "Wat ben je waard" en "Vitaal zonder zuivel".
Mijn uitgever heeft nu een website ontwikkeld waar je voor een paar euro's digitaal boeken kunt bestellen die niet meer leverbaar zijn. Als je belangstelling hebt, kijk dan een keertje op www.uitgeverij.nu
newenergy
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma maart 13, 2006 12:01 am
Woonplaats: Zeeland

Re: Boek over amalgaam

Berichtdoor newenergy » vr apr 07, 2006 6:34 pm

newenergy schreef:
admin-amalgaam.be schreef:Weet er iemand van jullie een "actueel" boek over de gevaren van amalgaam in het Nederlands ? Dus wel nog verkrijgbaar in de boekhandel.

Alvast bedankt,
Pieter



Goedenavond Pieter
Dit (onderstaand) las ik in de nieuwsbrief van Roy Martina.
Ik hoop dat dit bericht je bereikt.
Groet Evelien.






Ik vergat erbij te vertellen dat het boek "vitaal zonder giftige vullingen"
Een echte aanrader is .
Ik was er echt heel zuinig op omdat het niet meer te koop is maar nu las ik dat je het wel kunt bestellen.
Sucses ermee.
newenergy
 
Berichten: 4
Geregistreerd: ma maart 13, 2006 12:01 am
Woonplaats: Zeeland

Berichtdoor admin-amalgaam.be » vr apr 07, 2006 9:30 pm

Ja bedankt Evelien!
We hadden dat boek intussen al wel op de site staan op de homepagina, maar ik wist niet dat het uitverkocht is en dus nu heb ik die pdf-link erbij gezet.

Groetjes en doe zo verder :wink:
Pieter

ps: Veel succes met jouw site. Heb ook een link naar jou gezet op onze links-pagina.
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België

Re: Boek over amalgaam

Berichtdoor Leonardo » vr apr 14, 2006 9:51 pm

Evita schreef:

Maar om je misschien wat verder te helpen ivm de boeken, heb je deze al eens geprobeerd (gevonden op het net, nog niet kunnen lezen):

*Vitaal zonder giftige vullingen (Roy Martina)
*Als tanden konden kiezen (Caffin M., Ankh-Hermes Uitg., 2001)
*De giftige tijdbom (de schadelijke invloed van amalgaamvullingen op het menselijk lichaam, Sam Ziff)

Evita

Hi Evita, het ankertje (van Ankh Hermes) over amalgaam is een ander dan jij hierboven genoemd heb.
De titel: Suiker, Amalgaam en hun invloed uw gezondheid. Dat is nr. 128.
ISBN 90-202-0695-8
vierde druk 2001
Groet, Leonardo
Leonardo
 
Berichten: 4
Geregistreerd: vr apr 14, 2006 9:42 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Annelies » zo jan 27, 2008 3:07 am

Evita,

Heel veel dank voor al jouw informatie. Ik ben erg benieuwd naar jouw vooruitgang en jouw dagboek.
Ben erg blij, met de titels van de boeken.
Ik heb het boek besteld van Dr. Hall Cutler en een boek van Ian Sollow. Maar ik lees dan ook in het Engels net zo makkelijk als in het Nederlands.

Zelf heb ik mijn ziekte-historie geschreven. Alle ziektes, klachten en symptomen waren duidelijk en wezen op kwikvergiftiging. Dan te bedenken, dat ik talloze onderzoeken heb ondergaan en nog veel en veel meer medicijnen heb geslikt.
Mijn familie wil niets meer met mij te maken hebben: ze zijn moe van mijn ziekzijn en geloven mij niet. "Ow, ze heeft weer eens wat, hoor, wedden dat er weer niets gevonden wordt?" Ze vinden mij lui en een aanstelster.
Dus afgezien van het altijd maar ziekzijn, komen er in heel veel gevallen ook psychologische problemen bij. Veel willen, weinig kunnen. Vrienden en familie die het laten afweten. Het is heel ingrijpend.

Ik heb een jaarlang nu, vrijwel elke dag, onderzoek gedaan. Naar amalgaam, wat het is en doet, maar ook politiek.
Onze kinderen krijgen het nog steeds in hun mond.

Ik wens jou sterkte en heel veel beterschap en hoop regelmatig van jou te horen/lezen hier.

Annelies
Sinds een jaar, weet ik, dat ik kwikvergiftigd ben door de amalgaam-vullingen in mijn gebit. Heb een jaarlang, dagelijks onderzoek te hebben gedaan, politiek maatschappelijk en de ziekte zelf (ook de psychologische gevolgen) en het ontgiften.
Annelies
 
Berichten: 100
Geregistreerd: za jan 26, 2008 7:03 pm
Woonplaats: Heemskerk



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

Spiritoo alternatief sociaal netwerk
cron