Spiritoo alternatief sociaal netwerk

saneren met uitstel van ontgiftigen

Amalgaam verwijderen is niet voldoende, want het kwik kan decennia in je lichaam blijven zitten als je niets doet.

Moderator: admin-amalgaam.be

saneren met uitstel van ontgiftigen

Berichtdoor kdejaeger » di apr 27, 2010 3:11 pm

Ontgiftigen is geen simpele zaak, merk ik op dit forum. Ik wens nog te wachten hiermee.

Ondertussen ... . Kan het kwaad om de amalgaam vullingen veilig te lagen vervangen zonder nadien te starten met ontgiftigen?
Ik neem aan van wel maar wou het voor de zekerheid toch even vragen.
kdejaeger
 
Berichten: 2
Geregistreerd: ma apr 26, 2010 3:19 pm

Berichtdoor admin-amalgaam.be » do apr 29, 2010 8:33 am

Welkom hier op het forum.

Er worden wel amalgaamvullingen vervangen zonder ontgifting, maar toch lijkt het me goed om aan het volgende te denken:
• Zelfs met de beste voorzorgen zal je toch altijd een hoeveelheid kwikdamp binnenkrijgen, dus in overleg met je tandarts waarschijnlijk slechts een paar tanden per sessie laten doen. Ook het soort verdoving speelt een rol want die zijn ook niet onschadelijk. Vooral bij zwangeren dient amalgaamverwijdering zeer kritisch bekeken te worden.
• Belangrijk ook: Hoe beter je conditie op het moment van verwijdering van amalgaamvullingen hoe beter je de vrijkomende gifstoffen kunt verwerken (conditie van de lever, nieren, enz.).
• Er zijn een aantal natuurlijke producten die je alvast kunt aanwenden voor een "zachte" ontgifting tijdens die verwijderingen. Ik denk dan vooral aan voeding of ook bv. Trias-C® of Phorphyr-Zyme®. Sommige supplementen worden meestal niet aanbevolen als er nog kwikvullingen aanwezig zijn, vermits ze het kwik uit je vullingen kunnen trekken, zodat het in je bloed komt. Zie ook: kwik-ontgifting

Dus alles is relatief. In ieder geval is elke verwijderde amalgaamvulling al niet meer in staat om je verder te belasten. Een gifkraan dichtgedraaid.
Maar zonder ontgifting blijft het kwik tientallen jaren in je lichaam zitten.

Succes,
Pieter
Ik ben geen dokter, wetenschapper of tandarts. Wel één van de miljoenen amalgaamslachtoffers, die nog juist genoeg gezond verstand overhoudt om het kwikvergiftigingsprobleem aan de kaak te stellen.
— We verstrekken geen medisch advies. —
:idea: Bezoek ook onze zustersite: www.biotandarts.be waar je biotandartsen kunt vinden, waarderen of toevoegen.
Avatar gebruiker
admin-amalgaam.be
Site Admin
 
Berichten: 432
Geregistreerd: ma mei 16, 2005 6:45 pm
Woonplaats: België



Spiritoo alternatief sociaal netwerk

Keer terug naar Hoe ontgiften ? voeding, supplementen, enz...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten

Onze Gezonde Boeken - Klik erop voor info - Bestellen is amalgaam.be steunen! Amalgaam.be is een vrijwillig initiatief, zonder subsidies.
Jullie aankopen zijn NODIG om gedeeltelijk de kosten van deze site te dragen. Laat het niet aan de anderen over aub. Danku!


Boek: Genees Tandbederf door voeding, van Ramiel Nagel

Er zijn nog veel andere gezondheidsboeken via deze link (klik) te bekijken of te bestellen met thuisbezorging (NL + B)!
JOUW STEUN IS NOODZAKELIJK!
cron